2011.09.07

Jag vet att jag har berättat om hur mycket det regnar när det väl regnar här. Det har varit lite skurar hela dagen idag, men när jag körde hem genom mitt område vid lunchtid var vägarna helt okej, inga konstigheter. Efter att barnen kommit hem med skolbussen på eftermiddagen regnade det sådär mycket och hårt som jag har försökt beskriva tidigare. Det var typ svårt att se ut genom fönstren för att så mycket vatten störtade ner från himmelen. Efter 45 minuter var det över och vi skulle ta oss till Rachels dans. Det finns två olika vägar ut ur området. Väg 1 såg ut såhär:


Och väg 2 såg ut såhär:



Den lilla bäcken som porlar på baksidan av "vår" tomt spårade visst ur lite. Den ska liksom vara någon meter bred och gå under vägen. En man bestämde sig för att promenera genom sjön på första bilden, när han var i mitten så gick vattnet upp till midjan på honom. Vattnet på den andra bilden forsade så fort att inga bilar vågade ta sig igenom. Flera stockar inifrån skogen drogs med. Sedan spärrade polisen av vägen. Under den gula skylten går den lilla tunneln som vattnet egentligen ska ta sig igenom. Vi blev alltså fast hemma. Strandsatta.

Tack och lov så regnade det inte mer idag, så vattennivån sjönk. Skööönt, annars hade inte mina värdföräldrar kommit hem, och jag hade väl fått jobba till måndag eller något. Det här är andra dagen av sju regndagar, så den porlande lilla bäcken lär ju spåra ur igen.

Hurricane Iréne släng dig i väggen, 45 minuters vanligt regn påverkade oss mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0