2011.09.20

Haaaaaallå!
Det händer grejer här borta!
Det har varit full rulle sen i torsdags. På kvällen träffade jag Isa som flyttat hit till Pennsylvania. Vi gick några varv på King of Prussia. Jag shoppade lite födelsedagspresenter och sådant. Eftersom mina värdbarn är tvillingar, så har de samma födelsedag. Det är faktiskt sant! Min plånbok skulle nog tycka det var bättre om deras födelsedagar var lite mer utspridda, men ta det lugnt, det funkar!

I fredags visade jag the mall of the malls, Exton, för Theresa. King of Prussia är hur stort som helst, har allt och är grymt på det viset. Exton square mall är mindre, har det mesta och är bara bäst. Jag vill ta med det hem.
Theresa blev förvånad när jag köpte både jeans och tröja när jag sagt att jag inte skulle shoppa något. Det beskriver ju ungefär hur bra vi känner varandra. Nejmen, Theresa är jättesnäll och söt. Och så är hon ny här, och det är därför vi inte känner varandra så bra. Hänger ni meeeeed?

I fredagskväll tog jag tåget till Baltimore. Där hängde jag hela helgen, på weekendkurs. Jag delade rum med en trevlig dansk, åt god mat, lärde mig om pengar, högtider och Picasso. Jag målade en Picasso-målning också, himla fin alltså. Jag hängde mest med dansken så det pratades engelska hela tiden. Jag fick sällskap av en svensk tjej på tåget hem. Det tog oss en halvtimma innan vi kom på att ajuste, vi kan ju prata svenska nu. Nu har jag tjänat ihop alla mina credits, så jag behöver inte oroa mig över några studier och sådant tjafs mer.

För några minuter sedan bokade jag min resa! Den femtonde november klockan 12.30 lyfter jag från Philly för att upptäcka Amerikas västkust. Det blir en roadtrip utan dess like. Jag är taggad till tusen!

Kommentarer
Postat av: emiliaaa

När man känner hanna: "jag följer inte med till mallet för jag ska inte shoppa nått!!!"

"okej"

"jaja jag kommer väl en halvtimme då, men jag ska inte handla nått"

"okej"

och så handlar hon för 300 dollar!

LOVE HER!

2011-09-21 @ 16:04:48
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com
Postat av: Hanna

Som om jag ens brukar ha 300 dollar på kontot!

2011-09-22 @ 20:20:42
Postat av: Anonym

Det kan spåra

2011-09-23 @ 05:52:56
URL: http://eblomstrand.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0