2011.09.12

Idag när jag hämtade Steven i skolan var han lite bitter för att en okänd äldre kille hade sagt elaka saker till honom. Det högg till lite i mitt aupairhjärta och jag funderar starkt på att gå in på skolan som en kaxig storesyrra och läxa upp grabben om detta upprepar sig. Som på film liksom. Jag kan göra något coolt som typ att kasta upp honom på skåpen eller något. Förslag mottages gladeligen.

Medan Rachel var på "Girls night" med kyrkan åt jag och Steven svenska pannkakor.
"I want to have the sylt-stuff on my pankcakes"
"What stuff?"
Det tog mig ett tag att förstå att my American boy snackade svenska med mig. YEY!
Ett ord är ju alltid något liksom..
Efter maten tog jag honom till Dunkin Donuts, där vi avnjöt en glass. Det är skönt att man kan sitta ute i shorts och linne på kvällen i mitten av september. I morgon och på onsdag ska det vara 28 grader och sol. Lalalajk it!

För övrigt så var min bil inlämnad för oljebyte förra veckan. När jag fick tillbaka den hade den lite smågrejer som behövdes fixas till. Idag tog jag den till bilverkstaden, och jag är allt lite stolt att jag klarade av att snacka bilar på engelska! Jag var inte säker på att jag skulle klara av att göra mig förstådd på en svensk bilfirma liksom, och ännu mindre att förstå dem. Meeeeen Nemas Problemas!

Kommentarer
Postat av: lisa

du är ju för grym dude! jag hade sjuka problem när jag skulle prata om bilen på engelska, haha! SAKNar dig hallåååååååå, jul på skansen snart:)

2011-09-15 @ 19:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0