2011.10.04

Jag skrev ett jättelångt inlägg där jag detaljerat beskrev helgen. Det försvann. I protest tänker jag inte skriva om det. Inte detaljerna iallafall.

 

I lördagskväll var jag på Au Pair-möte vid Bates Motel. Alla LCC-grupper i området var där. Himla bra tycker jag som har vänner i flera andra grupper. Alla var utklädda, det var kul. Tre olika saker kunde man göra där: Gå runt i ett spökhus, åka runt på ett flak bland uppbyggda byar i skogen, bland monster, motorsågsmän och andra läskiga saker. Det tredje var att vandra runt på ett majsfält med fula gubbar som hoppade upp mitt framför fötterna på en titt som tätt. Allt var jätteläsikigt. Amerika är ju bäst på att göra allt extremt. Det var just vad det här var, extremt läskigt och kul, och stort. Det tog ju aldrig slut!

 

Så här på efterhand känns det rätt töntigt att vi skrek som vi gjorde, alla vet ju att det är vanliga människor som är utklädda, men det vaaaaaar läskigt. Det kolsvarta mörkret bidrog ju en hel del.

 

I söndags var jag I King of Prussia med Julia, Isa, Lilian och Johanna. De två sistnämnda är två härliga nykomlingar. Den där Lilian är en riktig inspirationskälla. Hon frågade mig vad jag vill hinna med att göra innan jag åker hem. "Öhhh, jag vet inte...." Var typ svaret. Nu, tack vare henne, har jag en hel lista att pricka av!

 

Vi åt på Fridays. Brownie Obsession till efterrätt såklart. Himla gott. Det är en av två saker som vi Au pairer för vidare, som kommer gå i generationers generationer. Brownie Obsession och Chokladbananer!

 

Nu sitter jag på Panera Bread och äter äppelpaj med vaniljglass. Jag tänkte att jag behöver det eftersom glass lindrar halsont och äppelpaj hjälper mot huvudvärk. Det sista är jag osäker på, jag kan ha hittat på det själv, just nu. Värt att testa iallafall.


 


Kommentarer
Postat av: lisa

jag tror helt klart att äppelpaj hjälper mot huvudvärk! det är psykiskt!

2011-10-04 @ 21:18:56
Postat av: lisa

jag tror helt klart att äppelpaj hjälper mot huvudvärk! det är psykiskt!

2011-10-04 @ 21:19:42
Postat av: Caroline

Där var jag också för ett år sen, kul att hitta din blogg av en slump och läsa om KOP och alla andra ställen där jag också brukade strosa omkring.. Det får mig att längta tillbaka!

2011-10-22 @ 17:55:46
URL: http://wangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0