2011.10.29

Det snöar!

De har sagt på radion hela veckan att det ska snöa, men bara lite, och att det ska smälta direkt när det kommer ner till marken. Icke!! Det snöar riktigt ordentligt. Det är väldigt ovanligt att det snöar så här tidigt på året här. Förra året så snöade det inte förrän efter jul. Med det i bakhuvudet skickade jag hem min vinterjacka med Anna i somras, i god tro om att det skulle vara likadant i år. Jag fryser!


Tidigare idag åkte jag för att hämta Steven hos hans kompis Will. Medan Rachel sprang in för att hämta Steven gick jag ut för att borsta av snön på bakrutan (varför har inte min bil någon vindrutetorkare på bakrutan?). Av ren reflex tryckte jag ner låsknappen på dörren samtidigt som jag slängde igen den (varför har inte min bilnyckel en låsknapp, så att jag slipper ha låsa-med-knappen-på-dörren-reflexen?) Nycklarna var självklart kvar inne i bilen. Vi försökte ringa hem så min värdmamma kunde köra dit med extranycklarna, men eftersom huset jag bor i får strömavbrott så fort Mother nature gör en liten förändring (typ snö), så gick det inte att ringa hem. Och eftersom huset jag bor i inte har någon täckning för mobiltelefoner så gick det inte att ringa hennes mobil.

 

Allt slutade med att Wills pappa fick köra hem mig så jag kunde hämta extranycklarna och sedan köra tillbaka mig. Meeeeeeen, problemen är inte över här. Min bil stod parkerad bakom hans bil, så han fick köra över gräsmattan, runt hela huset och ut på grannarnas uppfart.


Eh, svar ja, det var pinsamt.


Kommentarer
Postat av: lisa

hahahahhaahaha kuuuuuuuuuul

2011-10-31 @ 06:54:56
Postat av: Annsie

Hahahahahahahahsha whyyyyyyyyy

2011-10-31 @ 07:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0