2011.10.15

Idag har jag varit här i elva månader. Tolv minus elva är lika med ett. Det betyder att jag har en månad kvar. Jag har inte några kommentarer på det, men jag ger i alla fall mig själv en klapp på axeln och säger att jag är bra.

Idag har jag ätit på restaurang med min värdfamilj för att fira att tvillingarna fyllt år (eftersom ni läser och memorerar allting jag skriver här, så vet ni ju att det var den 28 september, alltså mer än två veckor sen). Förstår inte riktigt logiken eftersom vi firade med middag, tårtor och en massa presenter på själva födelsedagen och så gick vi ut och åt brunch på restaurang dagen efter, för att fira igen.

Nu var det tydligen dags igen. Vi åt på Buca Di Beppo som var en himla trevlig italiensk restaurang. De hade ett bord i köket, ett väldigt eftertraktat sådant som man måste ringa och boka flera veckor i förväg. Där satt vi och tittade på kockar som jonglerade med stekspadar, tände eld på stekpannor och gjorde en massa andra konstigheter. Barnen fick "Birthday Brownie's" till efterrätt medan ett tiotal servitörer sjöng deras egna Happy Brithday-sång. Kockarna trummade såklart i takt på kastruller och dylikt.

Jag har även lärt mig varför alla restauranger som Cheesecake Factory, Applebee's, Buca Di Beppo och alla andra har sina egna Happy Birthday-verisioner. Det är nämligen så att orginalsången är copyright-skyddad så det är inte tillåtet att sjunga den på allmäna platser utan att be om tillstånd. Jag har en känsla av att han som skrev den är död. Nu har ni också lärt er något nytt. Var så goda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0