2011.10.09

Sommaren är tillbaka!
Vi har haft lite höst i ett par veckor. Eller höst och höst, i Sverige skulle man väl kalla det sensommar.
Men nu är den alltså tillbaka! Tjugoåtta grader bjöd Downingtown på idag. Jag tackade och tog emot och åkte till Marsh creek för att sola. Tydligen så tänkte alla andra i townen likadant, för där var smockat! Folk picknickade i gräset, barn badade vid stranden och sjön var full av kanoter, vindsurfare, fiskebåtar och trampbåtar. Alla åt glass. Det var himla härligt att som svensk beskåda allt detta för att sedan lägga sig och sola i bikini, i oktober. Okejokej, det är inte ofta jag gör någonting som något annat en svensk, men betoningen var ju på oktober, och det är ju tänkt att svenskar ska frysa i oktober!

Imorn är kidsen lediga från skolan. Det är någon högtid igen. Jag tror det är Columbus tur att bli firad. Steven kommer iallafall vara borta hela dagen och jag hoppashoppashoppas att Rachel vill åka på picknick med mig. Det ska nämligen vara ännu varmare i morgon!


Kommentarer
Postat av: lisa

hösten var uuuunderbar i USA! jag vill också sola :)

2011-10-10 @ 12:15:27
Postat av: emiliaaa

FUSK

2011-10-10 @ 15:51:39
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0