2011.11.15

okejokejokej, om jag skulle ta och uppdatera lite då!


I lördags jobbade jag halva dagen. Andra halvan spenderades på Concord mall med Julia, där vi sprang runt i alla affärer i jakt på glittriga kläder. Vi hade bestämt att vi fyra som skulle ut, skulle ha glittertema under kvällens utgång. Efter många timmar hittade vi lite glittriga kläder som föll oss i smaken. Julia sminkade mig och vi alla var glittriga och snygga. Efter att ha haft lite party i Victorias bil tills klockan var över tolv så gick vi till Landmark och shottade. Sen sprang vi runt mellan Landmark, Ryan's och Killdare's. Jag hade det himla bra, trevligt och roligt! Folk uppmärksammade verkligen vårt glittertema "You look like you're in a band!", "You look like Kesha times four!" osv. haha men det var kul.


I söndags vaknade jag hemma hos Julia. Vi tog oss till en ishall i West Chester där våra Lcc-grupper hade gemensamt au pair-möte. Jag åkte inte, men det var kul att träffa tjejerna i gruppen och Cassie, världens bästa Lcc, en sista gång. Theresa gav mig en present, i form av ett presentkort på Starbucks och när Susanne skjutsade hem mig insisterade hon om att hon skulle göra ett snabbt stopp hemma hos henne för att hämta Euro till mig så att jag kan köpa mig lite mat på flygplatsen i Frankfurt. Jag mellanlandar alltså där när jag flyger hem till Sverige. Tänk vad glad man kan bli över det lilla!

 

På kvällen hade vi ett litet party hemma med familjen. Två olika sorters tårtor hade de köpt åt mig, och båda var jättegoda! Jag är lite rädd för amerikanska tårtor egentligen för de ska alltid överdriva med frosting som bara smakar bakpulver, sötningsmedel och färgämnen. Gift typ. Så jag blev jätteglad när jag fick en gräddtårta med jordgubbar och en chochlatechipcookie-tårta. Presenter fick jag också! Silverhalsband och presentkort på Starbucks av Melanie och Allen, de påstår att jag är där hela tiden så de tyckte väl att jag behövde det. Av Rachel fick jag en Phillieskeps och en miniminicooper av Steven. Orkar inte dra historien om Mini coopern här, men den är väldigt gullig iallafall och jag blev jätteglad. Himla bra grejer!

 

Igår, måndag, tog jag farväl av min kära Honda. Jag var ute och körde runt för att göra en massa ärenden, men så ville jag inte säga hejdå så det blev en himla massa omvägar. Åh, vad jag kommer sakna den! På kvällen åt jag middag med min värdfamilj på Shady Maple's Smorgasbord för att "fira" att det var min sista kväll.


I morse gick jag upp klockan sex för att äta frukost med barnen en sista gång. Rachel säger iallafall att allting vi gör är för sista gången. Jag kommer ju tillbaka och stannar några dagar efter min semester, men man vet ju inte vad som händer då. Rachel var iallafall väldigt ledsen när vi sa hejdå. Jag tycker att det känns okej just nu, eftersom jag kommer tillbaka om två veckor, men dåååååå kommer det bli jobbigt. Juste, jag gav dem en fotobok som jag har gjort till dem också. Den uppskattades!


Anna skjutsade mig till tåget. Jag tog tåget till Philadelphias flygplats, åt jordens godaste avokado- och kycklingciabatta, flög några timmar och nu sitter jag på Chicagos flygplats O'Hare. Jag är ganska sugen på att stanna här i Chicago, staden såg så himla häftig ut från flygplansfönstret! Men men, jag ska ju vidare till Cali och LA, inte så pjåkigt det heller!


Men nu var det så att jag inte hann publicera detta när jag var i Chicago, så nu är jag i LA! Snart kommer Malin och Emelie och hämtar upp mig med vår hyrbil. Nu börjar semestern!!

Kommentarer
Postat av: lisa

ååååå KUL KUL KUL

allt låter jättebra!!!!!

hoppas allt är bra på semestern

saknar dig!!!!

2011-11-17 @ 07:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0