2011.05.30

Det råder svett och trötthet här.
Svett för att det är otroligt varmt. Idag var det cirkus 33 grader ute.
När det är så varmt och soligt väder ska man ju vara ute och steka, och inte inne och blogga.
Trött är jag för att jag inte sovit kapp förlorad sömn från helgen än. Trötthet gör mig inte bloggmotiverad.
Nu ska jag trots allt ta mig tid att återberätta helgen som spenderades i den stora staden, trots att jag är den tröttaste av de tröttaste. Vad gör man inte för sina fans liksom?

Tidigt i lördags morse åkte åtta glada tjejer från Philadelphias utkant till New York City. Vi checkade in på Carter hotel, det mycket centrala hotellet som aldrig sviker. Rummen vi fick var faktiskt mindre ofräscha än vi förväntat oss.

I samlad trupp begav vi oss till Central park, där en del andra svenska tjejer från höger och vänster anslöt sig till gruppen. Helt plötsligt var vi fjorton stycken. Vi låg där i parken i ett par timmar och pratade, åt glass, hjulade och spanade in skyskrapor på lite mer behagligt avstånd. Därifrån kan man göra det utan att få nackspärr. Fram mot kvällen knatade vi tillbaka till hotellet för att fixa oss.

När alla var snygga begav vi oss till Hard rock café där vi avnjöt en god middag och passade på att fira tvillingarna Julia och Isa som fyllt 21. Kvällen fortsatte med förfest hos lille Matt i en liten lägenhet och utgång. Sinnes plockepinnes vad kul det var! Vi dansade hela natten. När alla fötter var trötta grabade vi en cab (jag var tvungen att skriva så coolt) som tog oss till Times square där vi träffade tre intressanta hiphopkillar. Först ville de bara sälja sin skiva, men det slutade med att vi fick dem att sjunga svenska låtar. En mörkhyad rappande David som ville att jag skulle kalla honom niggah (det är nog det fulaste ordet i det amerikanska språket, enligt amerikanerna) erbjöd mig äktenskap för att jag skulle få visum för alltid. Jag funderar allt lite på det...

Vi kom i säng väldigt sent men stod ändå på benen i skaplig tid på söndag morgon. Vi köpte med oss frukost från Starbucks som vi slukade sittandes i solen i central park. När vi var mätta och belåtna tog vi en taxi ner till Greenwich Village där en svensk godisbutik med namnet "sockerbit" har slagit upp portarna. För en gångs skull var jag inte alls godissugen, men jag spenderade svinmycket pengar på dyrt godis för sakens skull. Hmm.. Vi promenixade runt ett bra tag och på sena eftermiddagen köpte vi med oss mat och tog bussen hem.

Mycket bra helg i världens bästa stad (det vet jag eftersom jag har varit i alla världens städer) med bästa sällskapet! Så! nu var det blogginlägget avklarat, får jag sova nu?

Jag förstår att ni inte kan få nog av mina små filmklipp som dyker upp då och då, så här kommer ett till!



Kommentarer
Postat av: emiliaaa

AKROBATIK AV HÖG KLASSS!!!

2011-06-01 @ 00:44:46
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0