2011.05.21

Min dag har varit så himla bra att den kunde knappt varit bättre!


Det började med att jag jobbade ett par timmar. Jobbet innebar att köra Rachel till simhallen, sitta och titta på henne i en timma och sen köra hem henne. Usch vad jag ogillar att sitta i simhallen. Tung luft, höööööög ljudnivå och jordens hårdaste bänkar. Men om vi bortser från denna löjligt korta arbetsdag så var dagen grym.

När jag droppat Rachel hemma styrde jag min superhonda mot Marsh creek som är en sjö med väldigt fin och mysig omgivning. Väl där träffade jag en solande Lisa. Jag var inte sen med att härma henne. Varmt var det! Efter att ha legat och blottat sin kropp för den stekande solen i ett par timmar blir man ofta ganska badsugen, men då har de ju såklart hittat på att man inte får bada i sjön. "No swimming in lake" stod det på skyltar lite här och var. När den rinnande svetten blev olidlig bestämde vi oss för att strunta i förbudet och bada ändå, trots att det var fullt av folk runt omkring oss. Vi hade trots allt en massa idéer på vad vi kunde säga om farbror-park-polisen skulle springa förbi.

1. Vi kan inte engelska, alltså kunde vi inte läsa skyltarna. "Only little english speak", med extrem brytning hade nog funkat.
2. Vi kunde lite kaxigt sagt att vi faktiskt inte simmade, utan bara badade och att det är skillnad.
3. Vi kom nog inte på ett tredje förslag, men det behövdes inte. Polisen bestämde sig för att parkera sin bil två meter från oss när vi precis kommit upp ur vattnet. Fjuuuu.

Vi hade i alla fall ett par sköna timmar i solen med schtek, yatzyspel, kost i form av baguette, frukt, nötter och Ben&Jerry's glass. Mums!

När vi kände oss klara åkte vi hem och bytte om till våra proffsigaste träningskläder för att utföra något som vi pratat om enda sen jag flyttade till Downingtown. Vi skulle gå från mig till Lisa. Det gjorde vi också! Det tog två timmar, men vi hade ingen aning innan, det hade lika gärna kunnat tagit tre timmar. Bra var vi i alla fall, speciellt med tanke på hur varmt det var. När vi kom hem fortsatte vi hurtigheten med ett grymt styrkepass!

På kvällen åkte vi först till vårt kära mall där det blev lite shopping. Jag fick med mig en kofta som jag spanat in på Aerie och två klänningar. Det roliga var att jag stod ett bra tag och velade om i fall jag skulle ha båda klänningarna eller bara en. Det var priset som var gjorde mig osäker. Efter många om och men så köpte jag båda klänningarna för jag ville verkligen ha dem. Nu när jag kom hem så såg jag på kvittot att hon missat att slå in den ena klänningen, så den jag velade om blev gratis! Nu är väl det här kanske en sådan vanlig etik- och moral-fråga, men jag anser att om jag hunnit komma enda hem innan jag märker det så är det okej att behålla den.

Middag avnjöt vi utomhus i West Chester. Sommarvärme är ju bara bäst. Efterrätt köpte vi på Kiwi forzen yogurt. Mums mums mums. Nu ska jag sova och vila min kropp för imorn ska vi fortsätta promenixa långdistanser.


Kommentarer
Postat av: emiliaaa

åwh, vad underbar dag! ssaaaknarer redan ;)

2011-05-22 @ 23:28:37
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0