2011.05.16

Hej alla söta, fula, rika, fattiga, tjocka, smala, glada, sura, svenskar och svenskimporterade amerikabor.

I lördags jobbade jag några timmar på förmiddagen. Efter lunch kom ligan och hämtade upp mig, det var roadtrip på gång! Josefin körde oss till Ocean City, New Jersey, vilket gick väldigt bra med tanke på att alla kom fram smärtfritt. Inte nog med det, vi hade ett riktigt härligt hålligång i bilen! Sushi, godis och allsång i mängder. Aldrig förr har Hej hej Monika, Pippi Långstrump, Spice girls, Lejonkungen, I'm yours eller någon av Markoolios låtar sjungits av så vackra stämmor.

När vi kommit fram och spanat in det fräscha/mysiga/magnifika beachhouset tog vi oss till Boardwalken som sträcker sig längs hela den milslånga stranden. Tyvärr ville inte sommarstaden bjuda på badväder, men det blev i alla fall en fin promenix längs havet.

På kvällen lagade vi finmiddag som vi gladeligen åt upp. Vi pratade om livet, drack vin och Capten Morgan enda in på småtimmarna. Vi pratade om kroppar, klagade lite men kom fram till att man inte har rätt att klaga över gropar, bullar och sträck när man har rätt antal kromosomer och alla organ fungerar som de ska. Sen klagade vi lite till, men sen blev vi glada igen och till slut somnade vi.

Söndagen började med grym frukost och fortsatte med städning. Vi vinkade adjö till strandhuset, fällde en tår och hoppade in i bilen igen. När vi hoppade ut igen var det glada humöret tillbaka. Platsen vi hade kommit till var nämligen Atlantic Citys outlet. Milda makaroner vad mycket bra affärer som där fanns!
Som vanligt planerade jag att inte shoppa så mycket. Som vanligt blev planerna bara just planer. Mina handlingar blev lite annorlunda. När vi var klara och jag tittade ner i mina påsar hittade jag ett stycke plånbok, ett stycke väska, ett stycke pyjamasshorts, ett stycke linne, ett stycke t-shirt, ett stycke handduk, lite underkläder, ett par converse och ett par flippflopp. Tror (och hoppas, för min plånboks skull) att det var allt.

Nöjda och glada efter en grym helg med mycket bra sällskap hoppade vi in i bilen som tog oss hem till Pennsylvania igen.



Kommentarer
Postat av: emilia

HAHAHA! DU ÄR FÖR UNDERBAR!Vill se mer sånt här :D

2011-05-17 @ 15:10:22
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0