2011.05.27

Emelie är här!

Emelie är en svensk tjej som jag träffades på Arlanda och var sedan på Au pair-skolan tillsammans.
Hon är numera Au pair i Minnesota, men den här helgen har jag fått äran att ha henne här på östkusten!

Vi har spenderat större delen av dagen inne i Philadelphia.
Jag tog på mig rollen som Phillydilly-guide (vilket jag tyvärr inte var världsbäst på),
och ledde nykomlingen till Philadelphia's magic garden på South street, Love park och Rocky steps med den fina utsikten.

På trappan hittade vi en dam som studerade på konstfack och jobbade på Gustavsbergsfabriken år 1974. Hon ursäktade sin dåliga svenska flera gånger, men jag tyckte hon var grym. Hon bodde bara där i ett år och pratade mycket bättre än en del som bott i Sverige i tio år! Det var nästan 40 år sedan dessutom. Om två veckor ska hon på semester till Sverige igen, första gången sedan dess, och hon ville veta vad hon inte fick missa i Stockholm. Öh, jag kom typ inte på en enda sak. Men sen är jag ju Phillidillyguide och inte Stockholmsguide också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0