2011.05.19

Grattis på födelsedagen önskar vi min kära syster idag, för det är ju redan den tjugonde i Sverige och hon bor ju där (tro det eller ej).



Idag har jag nog gjort årets sensation i idrottsvärlden. Jag bytte om till träningskläder, satte mig i bilen och åkte till trailen där jag tänkt springa en runda. När jag kom fram kom jag på att jag var trött, så jag tog en nap på en halvtimma, sittandes i bilen. När jag vaknade orkade jag inte träna, så jag åkte hem. Vad ska det bli av mig, mån tro?

I morgon är det fredag! Jag jobbar mer än vad jag brukar denna vecka, jag brukar bara jobba fredagsmorgon och sedan vara ledig resten av dagen. I morgon ska jag dock köra barn till alla möjliga aktiviteter hela eftermiddagen och halva kvällen. Det kommer bli grymt att brumma i väg till mysiga West Chester efter det. Middag con mis amigos!

Slutligen har jag ett tips till alla au pairer och andra människor som är trötta på att säga samma sak hundra gånger. Använd google translate. Mitt nya knep för att få Steven att flytta tallriken från bordet till diskmaskinen är att skriva in det på svenska, och när den engelska översättningen kommer upp spamar jag på lyssna-knappen tills han inte orkar höra den jobbiga rösten längre. Oerhört effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0