2011.05.10

Okej, här kommer Jag-hatar-att-amerikanerna-inte-upptäkt-gatulyktorna Del 342352.
Idag efter jobbet träffade jag Josefin på Starbucks. Vi satt ute och pratade i sommarvärmen ett bra tag. När jag kom hem var klockan nog runt halv tio och det var kolsvart ute. När jag kommer hem ser jag tack vare bilens lysen att det sitter ett djur på garageuppfarten. Det är ett konstigt oidentifierat djur som jag har sett flera gånger längs vägkanterna. Det har en kroppsbyggnad som en katt eller hund eller så, typ beige med en randig svans. Min värdfamilj tror att det är en räv när jag beskriver detta märkliga djur, men så ska ju inte en räv se ut?

Nu när jag kom hem så satt i alla fall det här djuret på min garageuppfart och spärrade av vägen för mig. Eftersom jag inte vet vad det är så vet jag ju inte hur farligt det är! Den kanske ville äta upp mig liksom. Jag blinkade på den med hellyset och så för att försöka skrämma bort den. Efter tio minuter funkade det. Nu till de dumma amerikanerna. Om de hade installerat gatlyktor som resten av jordens befolkning, då hade jag ju sett vart det läskiga djuret tagit vägen, och om den var ensam eller inte. Jag var livrädd när jag till slut vågade gå den 40 meter långa vägen från min bil till ytterdörren. De kunde ju liksom varit tio stycken människoätanderandsvansdjur som satt och väntade på mig i mörkret.

En gång när jag kom hem satt det en tvättbjörn bara ett par meter från ytterdörren (Hanna = livrädd). Och när det regnar kommer gigantiska paddor fram, jag snackar kvadratdecimeterstora paddor (Hanna = livrädd). Sen bor det typ femton rådjur i vår trädgård. Alla säger att de inte är farliga för att de är tio gånger räddare för mig än vad jag är för dem. Om det är så borde de typ dö av rädsla.

Hej hej, intressant inlägg. Jaja. Det varma vädret i Downingtown fortsätter. Idag har jag tränat, solat, sovit och skjutsat barn. godnatt och hejdå.


Tänk om alla var lika coola som jag...

Kommentarer
Postat av: Josefin

one can only dream...

2011-05-12 @ 03:01:44
Postat av: anna

du är fett cool och din klänning ser väldigt söt ut!

2011-05-13 @ 21:45:33
Postat av: Hanna

fast det är en bikini ;)

2011-05-14 @ 05:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0