2011.05.06

Idag har jag jobbat en timme. Frukosttimmen. Jag förstår inte riktigt varför de arbetsdagarna existerar. Jag sitter liksom bara och äter frukost med min värdmamma och barnen. Det känns som att hon skulle klara av det väldigt bra utan minhjälp. Men men, med mitt schema finns det ingenting att klaga på.

På förmiddagen mötte jag upp Emilia för en härlig promenad på jordens finaste "trail" (promenadslinga kanske blir en bra översättning?), Shamona creek-trailen i Downingtown såklart. Vi gick och gick och sen åkte Emilia hem och jobbade medan jag åkte hem och scrapbookade.

På kvällen träffade jag Lisa, Emilia, Josefin, Ida och Julia på Ruby Tuesday. Salladsbuffé som vanligt. Det här med att prova nya saker, det är ju onödigt om man redan hittat något som är gott, nyttigt och billigt. Det blir alltid den. Vi satt som vanligt kvar och pratade i flera timmar. Trevligt, trevligt.

Nu väntar sängen. I morgon ska jag var uppe med tuppen igen. Ett 5K-lopp inne i Philadelphia väntar. Vad har flugit i mig egentligen? Vad är det här för springa-lopp-mönster som blir tydligare och tydligare? Vem förvånar jag mest?
GODNATTERS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0