Seriously, are we talking about the weather?

Allt i det här landet är så extremt. Extremt stora bilar, extremt stora hus, extremt stora förpackningar av allt i affärerna. Extremt mycket pynt under alla högtider och extremt mycket färgämnen i allt ätbart. Folket är också extremt bra på att förstora saker, göra drama av allt i vardagen.

Idag regnar det. Skolan beslutade att alla skolbussar skulle åka enda fram till skolans entré istället för att parkera på parkeringen där de alltid står. Men det är klart, det vore ju hemskt om barnen skulle behöva gå tjugo meter i regn. Tyvärr behövde de ändå gå två meter mellan byggnaden och bussen. Barnen blev tillsagda att fälla upp sina färgglada paraplyer för att inte bli blöta under den hundradels sekunden de behövde spendera utomhus. Alla skrek som om de var riktigt skadade under de två metrarna. Jag fattade aldrig varför, de fick ju inte en droppe på sig? Men det är ju inte konstigt att de reagerar så överdrivet när alla vuxna behandlar situationen som om regn är något farligt. Hade jag fått se detta för tio år sedan hade jag förmodligen blivit grymt avundsjuk. Det fanns ju inga ursäkter i världen till att inte vara ute på rast. Definitivt inte på grund av regn i alla fall.

Vädret är också extremt här. Det kan inte snöa lite eller duggregna. Det måste vara snöstorm eller spöspöspöregna. Den lilla bäcken på vår baksida har förvandlats till en tre meter bred flod. Man skulle lätt kunna köra forsränning på den! Slutligen har jag ytterligare ett tips till Amerikas förenta stater för att göra vägarna säkrare; Skaffa fler gatubrunnar. Det är översvämning ÖVERALLT. De har typ inga diken heller, så allt vatten rinner ut på vägarna.





Jag gillar usa ändå :) Drama är kul. Svenskar är ju ganska tråkiga.

Kommentarer
Postat av: josefin

haha, mitt i prick!

2011-03-11 @ 04:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0