four o'clock in the moooorning!

Gårdagen blev en skön slappesöndag. Man är ganska trött i kroppen efter en heldag i stora staden, som dessutom börjar så pass tidigt. Efter frukost och tv-tittande i sängen blev det ändå en långpromenad i solen.
På eftermiddagen mötte jag upp Lisa och Emilia på mallet. Jag hade bestämt att jag inte skulle spendera några pengar, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Det tog nog inte mer än tjugo minuter innan jag köpt en vårjacka och en bikini, tyvärr var de inte heller av den billigare sorten. Dåligt Hanna. Men jag behövde dem!

Vi tog oss till Ruby's Tuesday för middag. De har världens bästa och billigaste salladsbuffé! Efter middagen åkte vi hem till Lisa, kröp ner i hennes säng och kollade på Big Brother. Äntligen är Roza ute. Vågen!

I morse ringde klockan 7.15, som vanligt. Jag gick upp, klädde på mig, bäddade sängen, gick ner, dukade fram frukost och fixade lite. Jag Tände i hela huset, tänkte att det gör inget om någon vaknar, alla ska ju ändå upp. Klockan blev tjugo i sju. Jag funderade på vad Melanie pysslade med. Jag var precis på väg att gå upp och väcka barnen åt henne då jag såg att klockan var 4.40. Inte förrän då tänkte jag på att det var kolsvart ute. Hur trött är man om man råkar ställa klockan på 4.15, istället för 7.15? Och hur trött är man om man behöver en halvtimma för att komma på att man gått upp tre timmar för tidigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0