2011.03.13

Idag har jag gjort något som var helt nytt för mig. Jag har spenderat halva dagen i kyrkan. Tidigare har jag bara varit i kyrkor under dop, begravningar och för att se Lucia-tåg och sådant med skolan. Nu var det något helt annat. Det var till och med en annan sorts kyrka, nämligen mormonkyrkan. Vi deltog på mormonkyrkans motsvarighet till gudstjänst och söndagsskola som avslutades med lite middag och mingel. Det var mina kära vän Andrea som bjöd in mig och Emilia för att visa var och hur hon spenderar sina söndagar. Det hela pågick kanske lite för länge för en nybörjare som jag. Men jag är väldigt tacksam för att Andrea tog med mig, för det var intressant och en upplevelse utöver det vanliga. Dessutom var kyrkan till brädden fylld av supertrevliga amerikaner. Nästan alla amerikaner är trevliga och översociala, men de här var lite extra.

På kvällen bakade jag och Emilia Scones. Rättare sagt, Emilia bakade, jag tittade på och klagade på att hon gjorde fel. Hon gjorde faktiskt grova fel. De blev dock smaskens ändå. En tjej som heter Julia kom över. Hon är ny i landet och supertrevlig. Vi högg in på massa choklad och prata om allt möjligt tills det var dags för mig att påbörja min resa hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0