2011.06.04

Om man inte vet vad man ska göra en ledig lö rdag så kan man ju alltid ligga i sängen och hosta och snora. Om man sedan upptäcker att det känns som ett träningspass att gå till rummet bredvid för att hämta fler näsdukar, då inser man rätt snabbt att man inte ska haka på sina kompisar in till storstan. Medan kompisarna är inne i stan och gör roliga saker kan man ju alltid ligga i sängen lite till och titta upp i taket.

Jag tyckte detta lät otroligt spännande, så jag bestämde mig för att spendera min dag just på det sättet. Med facit i hand var det inte så kul och spännande.

På kvällen åkte vi till en High school här i Downingtown för att se Lionville school of dance's årliga uppvisning. Det var 32 nummer, varav tre som Rachel deltog i. Det var kul att se Rachel, hon tränar dans fyra dagar i veckan, så hon och hennes lag är väldigt duktiga. Det roligaste var ändå att se seniorerna. Mycket var väldigt amerikanskt och överdrivet. Till exempel, varje seniors föräldrar fick göra en liten powerpoint som visades på bioduk i börjar av showen. Det var bilder från när deras kids började dansa, med text där det stod hur mycket de älskade dem, hur stolta de var och hur mycket de kommer sakna dem när de flyttar för att börja på collage till hösten. Kändes inte riktigt som att alla hundratals föräldrar (och sjuka au pairer) i publiken behövde veta det egentligen. Men Amerikanerna är ju så dramatiska så det är väldigt kul ändå.

Nu är jag hemma i sängen igen, och här tänker jag stanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0