2011.07.10

Jag lever!!

Jag har bara glömt bort att jag har en blogg att sköta.
Hmm, var ska jag börja nu då.
Juste, jag var hos Emelie i norr och firade 4th of July.
Dagen efter var vi en aning sega.
Vi slappade lite hemma, men inte allt för länge. Jag hade ju en hel stad att turista i!
Vi åkte in till Minneapolis. Man såg den fina skylinen på långt håll, åh så fint!
Bygg lite högre hus i Sverige, så vi kan få en massa fina skylines tycker jag!
Vi åkte till en skulpturpark där det fanns mycket att fota och posera framför. Fint fint.
Vi brummade vidare till The Cheesecake Factory för middag. Gott som alltid.
Vi åkte till en park där vi åt Ben&Jerry-glass och umgicks med Emelies kompisar.

På onsdagen jobbade "vi". Vi spelade spel med Emelies värdbarn och tog hand om lilla Maddie, snart två år. Så himla söt. På kvällen åkte vi till en stad som heter Lindström. Många av de som emigrerade till USA på grund av hungersnöd och fattigdom på 1840-talet hamnade just där. Det finns statyer av Karl-Oskar och Kristina från filmerna Utvandrarna och Nybyggarna, som alla allmänbildade människor har sett. Självklart tillhör jag dessa människor. En massa skyltar med svenska namn och "Välkommen till Lindström - systerort till Tingsryd, Sweden" stod det överallt. Vi hittade en stor tegelvägg som var målat som en stor svensk flagga.

På torsdagen åkte jag hem. Flygresan gick väldigt bra, tågresan gick väldigt bra, bilresan gick sådär. Jag kunde knappt se vägen för att det regnade så mycket. Jag har aldrig varit med om ett blötare regnväder än det jag fick gå tio minuter i till min bil. Det blev översvämning på tre minuter och där pulsade jag med regnvatten upp till fotknölarna. Det är så sjukt vad allt ska vara överdrivet i det här landet. Inte konstigt att människorna ska överdriva mängd och storlek av allt när inte ens naturen kan göra ett undantag och vara normal. Sen blev det bilköer, och jag fick sitta där i mina dyngsura kläder två timmar. Kallt? Japp.

I fredags var jag hemma hos Ida för att fira hennes födelsedag. Mat, tårta, tävlingar, basket i köket, söta barn och glada vänner. Mysig kväll.

Igår jobbade jag i hela tre timmar. Steven behövde handla saker till sitt Boyscout-läger som han åker på idag. Jag agerade chaufför som vanligt. Vips så hade tre timmar flugit förbi. Helt okej.
På eftermiddagen och hela kvällen satt jag på Josefins veranda och scrapbookade. Mysigt, pyssligt och kul!

På tisdag åker min familj till New York och på fredag kommer de hit till mig! Nästan åtta månader sen man såg dem sist. Yeeey! De stannar här över helgen och sen åker vi till Florida på måndagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0