jag lever!

Soorrrrryyy för riktigt dålig uppdatering! Skärpning!

Jag måste bara säga att jag älskar mitt jobb!
Jag jobbar en timma varje vardagsmorgon.
Då äter jag frukost med barnen, tömmer eller fyller diskmaskinen medan de gör sig i ordning och sen går vi tillsammans till skolbussen som stannar två minuter från huset.
Efter det är jag ledig till kvart i fyra då de kommer med skolbussen.
De här barnen håller på med karate, dans, girls scouts, boys scouts och så går de i kyrkan en gång i veckan.
Rachels dans är fyra gånger i veckan och karaten är tre gånger i veckan, så det blir ett himla farande.
I tre timmar varje kväll jobbar jag som deras chaufför. Vi har så jäkla kul i bilen! Party varje dag, woopwoop!
Vi har valt varsin låt och när ens låt kommer på radion måste man sjunga och dansa allt vad man kan enda tills låten är slut. Jag valde firework med katy perry och det ångrar jag! Den spelas ju heeeeeela tiden, blir ju helt svettig!

Om ni inte räknat ut det en så jobbar jag ju i alla fall ungefär fyra timmar per dag, tjugo timmar i veckan. Helt okej liksom. Fast jag umgås mycket med barnen även när jag inte jobbar. Då spelar vi spel och så, och det gör jag för att jag tycker det är kul att göra saker med dem. Jag tar liksom inte hand om dem, vi är typ kompisar.
Wiiiie, nu vet ni där hemma! Ni har blivit ersatta av elvaåringar, känn konkurrensen!

Idag började en gul konstig lampa lysa på min dashboard i bilden (det där lät ju otroligt töntigt, men jag vet faktiskt inte vad man kallar dashboarden på svenska). Jag kände på mig att det var en såndär stanna-bilen-omedelbums-annars-kommer-den-gå-sönder-lampa, men jag var nästan framme på Appelbee's där jag skulle möta en au pir från Argentina, så jag körde enda fram och parkera. Jag ringde min värdmamma som inte svara. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag tog kort på den lila gula lysande figuren och så visade jag den för Priscila som jag mötte. Hon visste inte vad den betydde så vi frågade servitören när han kom. Han sa att det betydde att en lampa va fel.

När jag berätta om händelsen för min värdfamilj så hoppade jag över detaljen om att mitt mål med resan faktiskt var Appelbee's. Så det skratta jättelänge åt att jag såg att bilen var trasig och det första jag gjorde var att ta kort på den och springa in på en restaurang och fråga första bästa grabb vad det betyder. De tycker typ att jag är knäpp, haha.

Eftersom att jag är mycket intelligent och inte knäpp så var det första jag gjorde när jag kom hem att leta upp felet i instruktionsboken (jag litade inte på Appelbee's-grabben. Han såg ut som att han hittade på något bara för att inte verka omanlig). Jag hitta felet och det var mycket riktigt ett sådant som man absolut inte ska köra om man har. Min värdmamma sa att jag skulle strunta i det och köra Rachel till dansen ändå. Sagt och gjort. När jag hämtat henne och vi skulle köra hem så starta inte bilen - surprise! Jag fick ringa till en bilverkstad som kom efter en timma. En ung, snygg grabb som bar tjocktröja med luva på huvudet fixade min bil, hoppade in i sin egen, vevade ner rutan och sa "Have a good night. Btw, where are you going?". Jag svara "eh, home" lite drygare än planerat, hoppa in i min bil och körde iväg. Om jag hade levt i One tree hill så hade jag varit peyton och han Lucas!!! haha

Familjen skaffa en till katt i måndags. Han heter Chase och är världens lurvigaste och mysigaste. Tänk om jag kommer va värsta kattmänniskan när jag kommer hem? Jag tycker ju inte ens om katter! Men jag gillar de här katterna. Muffin är inne hos mig hela tiden på dagarna. Jag pratar med henne på svenska och tror hon förstår.

Stackars er! Först uppdaterar jag inte på typ en vecka, sen kommer jag med en svinlångt inlägg som antagligen inte är särskilt intressant. Jaja, imorn ska jag träffa nya svenskar. Om jag har en bil som vill starta alltså. Annars får jag väl ringa Lucas igen, hehehhe. äsch, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0