Onsdag

Snow day idag, som sagt. Jag har ändå haft kul idag. Det känns nästan som att mina värdbarn är mina småsyskon. Fast de har lite mer respekt för mig än vad min lillasyster har, höhö. De gör nästan alltid som jag säger. Låter jag lite bestämd när jag ber dem göra saker gör dem det på en gång!

Idag har vi hunnit med att:

* Spela monopol i flera timmar.
* "Baka" brownies.
* Steka svenska pannkakor till lunch (Well, jag stekte. De åt mest).
* Ta över hundra bilder i photo booth.
* Lyssna på säkert alla Taylor Swifts låtar tio gånger om.
* Åka tefat i två timmar.
* Ha snöbollskrig.
*Öva instrument och göra läxor (kidsen alltså, men jag ställde upp på att sjunga falskt på svenska som vanligt).

Om ni undrar varför baka är inom situationstecken är det för att de inte bakar i det här landet. De blandar pulver med smör och vatten och sätter in det i ugnen. ALLT är halvfabrikat. I alla fall i det här huset. Det går en reklam på TV hela tiden där de säger "För att göra världens godaste kakor behöver du bara tre ingredienser; kakdeg, glasyr och strössel". När blev kakdeg EN ingrediens?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0