Summering av helgen.

Hejhejhej!!
Fredag:
Jag passade på att träna medan barnen var i skolan. Jag hade min kamera i jackfickan, och för en gångs skulle hade jag den inte i ett fodral, har alltid det annars. När jag drog ut jackan ur skåpet efter träningen föll kamera ut. Ett fall på över en meter och en landning på stengolv dödade blixten. KUL! Varför just då?
Medan barnen var på karate hällde jag i mig en stor kaffe. Om jag säger att en liten kaffe i USA är en stor kaffe i Sverige kan ni ju tänka er hur stor en stor kaffe i USA är. MISSTAG. På vägen hem satt vi i bilkö i en timma. Mina barn tyckte det var hur kul som helst att jag satt och kämpade för mitt liv för att inte megastor kaffe skulle leda till megastor olycka i bilen. Skadeglädje är minsann den enda sanna glädjen....
På kvällen åt jag på en restaurang som heter Ruby Tuesday med Lisa, Emilia och Sandra. Jag valde att snickra ihop min egen sallad från en salladsbuffé. Jag blanda i allt man kan tänka sig, och resultatet blev prima ballerina! Vi satt och prata enda tills de stängde, då det var dags att fara hem till sängen.
Lördag:
Jobb från 8-1. Mina kids hade simlektioner, så jag spenderade två timmar sovandes på läktaren i simhallen. Som ni kanske redan har förstått så är risken för att jag ska bli utbränd under det här arbetsåret lika med noll. Hem och värma mat i micron, äta med dem. Mission complete, arbetsdagen avslutad. Jag for bort till Chester heights (tror jag), hem till Emilia närmare bestämt. Där träffade jag Emilia, Lisa, Sandra och Andrea. Vi lagade klyftpotatis, gräddfilsstekt kyckling, sallad och vitlökssås. HUR GOTT SOM HELST. Det smakade svensk sommar. Måste erkänna att jag är lite trött på Mac n cheese och soppor. Det är typ det jag äter här.
Efter maten åkte vi till en biograf där vi såg "Dilemma". Den var ungefär som jag väntat mig. Komedi som man skrattar mycket åt ibland, men blir helt frustrerad ibland för att allt går så fel. Den var bra i alla fall.
Söndag:
Uppe med tuppen för att rulla iväg till gymmet. Body pump var planen. Vad jag inte planerat var att skrapa bilrutor i hundra år, vilket ledde till att jag missa passet. Nåja, jag körde på rätt bra in the fitness room ändå. (Visst låter det coolt? inte?). Halv tolv var jag hemma, och då hade jag hunnit med två timmars träning och en lång runda på Target. En tanke sa mig att det är bra att gå upp tidigt för att man hinner göra mer om man inte sover bort halva dagen. Onda tanke. Resten av dagen har jag gjort absolut ingenting. Eller jo, jag har planerat våren och lite av sommarn med Emilia och Lisa över skype. Storslagna planer på gång! Bland annat har vi bokat U2 Live i Baltimore!!! Hur Nice?!
Som protest mot min kameras strejkande valde jag att inte ens ta fram den i helgen. Snor Lisas bilder istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0