tuff dag på jobbet. eller?

Martin Lutherking jr day today. När jag hör martin lutherkings namn tänker jag bara på retorik och Ann Elton. Undra hur många gånger vi såg videon på hans tal? Han är i alla fall hundra gånger roligare än Göran Hägg (lär ju bara va Ida som vet vem han är), och det kan ju vara något att fira! Plus att jag har varit där talet hölls. Och ja, det var ju bra.

Det är i alla fall en sådan dag som barn är lediga från skolan. Men milda makaroner vad vi har varit produktiva! Eller okej, mina superungar har. Jag har mest sprungit omkring och varit i vägen, och lagat mat då. De har slutfört sina projektarbeten från skolan. Nivån på dem är väl ungefär som något man gör i nian i Sverige, och de är elva år. De har även damsugit hela huset, gjort mer läxor och övat på sina instrument. De spelade "januari börjar året, februari kommer näst..." osv. typ tjugo gånger. Jag sjöng för full hals på svenska hela tiden och de skratta så de inte kunde spela längre. Kul att jag kan underhålla liksom. Jag har även ätit lussebulle med jordgubbssylt på för första (och sista) gången. Rachel tyckte det var en bra idé, och jag kände att jag var tvungen att testa. Yuck!

I det här landet har typ alla gasspisar. Okej, jag har ingen procentuell fakta, men i båda mina familjer har de haft det och i alla andra amerikanska hus jag varit i. Barnen skrattade åt mig när jag hade problem med att få igång spisen idag. Då sa jag att det faktiskt inte är så lätt när man har haft en spis med touchknappar hela sitt liv. Nu tycker de att jag är typ världens coolaste och att Sverige är värsta Hightech-landet. Men faktiskt, 1-0 till Sverige på den punkten.

För några veckor sedan frågade mina barn mig hur man säger good night på svenska. Nu kommer de in en stund var varje kväll och säger "goonat Hanna, see you tomorrow" och så sitter de på min säng och myser ett tag. De är fina mina kids.

goonat säger även jag. See you tomorrow!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0