one two three four

Ska bara meddela fyra snabba saker innan jag kryper till kojs.

1. När jag skulle hämta Rachel från hennes dans idag var jag lite tidig, så jag hann se dem dansa lite. Jag stod typ med hakan vid knäna. Tjugofem tjejer steppade omkring på golvet, på led, utspritt och i olika formationer. Tittade man på benen såg det typ ut som en myrstack, fast alla benen gick i takt. Alltså sjuuuukt fort. Tillsammans bildade de värsta musiken! Mitt i hade min lilla Rachel ett litet solo där hon studsade omkring med fötterna i 180 km/h. Lite snabbare och lite häftigare än alla gjort innan. Helt plötsligt hoppar hon fem meter (typ) upp i luften och landar i spagat på det stenhårda golvet. Det är inte varje dag jag tycker att jordens coolaste människor är de som steppar, men jag blev sjukt imponerad. Btw, så skrattade Rachel när jag gav henne komplimanger för hennes steppande, för det är tydligen verkligen inte det hon håller på med. Det heter road 66 eller nått annat som jag inte förstår innebörden av.

2. Jag har fallit för ett grupptryck. Nu är det så att det är hela den här nationen som är gruppen, och jag tänkte om jag inte vill uppfattas som den konstiga importerade människan från the country of snow (se föregående inlägg) så kanske jag borde göra som de andra gör. Jag har skaffat en baddräkt. Nu tänker ni att jag har köpt mig en såndär moderiktig baddräkt som ser ut som en bikini bakifrån eller har stora snyggsmexiga hål på sidorna eller magen. Men icke. Jag har köpt mig en baddräkt från speedo, för att simma i. Alla kanske inte ser det som värsta supernyheten, men det är faktiskt typ årtiondets nyhet. För det lär va minst tio år sedan jag konverterade till bikinivärlden och stannade där för gott? Eller aa, tills nu då. Aquafit på fredag, yey!

3. Jag och min värdmamma pratade om befattningar. Hon sa att hon tycker det känns konstigt och onaturligt när folk kallar henne Dr DeGroot när hon inte är på jobbet (Hon jobbar som doktor alltså), och att hon önskar att de kunde säga Mrs istället. Jag berättade att vi tilltalar alla i Sverige med förnamn. Förutom möjligtvis kungafamiljen då, om man nu skulle prata med dem. Så förtydligade jag med att vi även tilltalar lärare med förnamn. Då fick hon typ en chock på riktigt. Helt otänkbart här. Jag tror att hon ändrade lite uppfattning om Sverige då, fast hon skulle aldrig erkänna det.

4. Idag har jag varit på yoga för typ fjärde gången i mitt liv. Det är också typ fjärde gången jag undrar varför jag inte gör det varje dag. Så skönt och välbehövligt för mig som har typ jordens sämsta balans.

Jag tror det blev lite rörigt och babbligt nu. Jag försökta faktiskt strukturera det hela med punktform, om det inte märktes det liksom. Godnatt! Sleep well cykelställ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0