space.

Jag är sämst. Jag har ägnat hela eftermiddagen åt att köra omkring och inte veta var jag är, igen. På samma ställe som sist till och med. Fast det är mycket trevligare att vara lost när det är ljust ute. Jag kom till en stad som såg jättegammal ut och helt plötsligt vajade en svensk flagga framför mig, hallelulja! Jag hade kommit till en dansk inredningsbutik som hade flaggstänger med alla nordens flaggor utanför. Trevlans tänkte jag och bestämde mig för att gå en runda där inne, i hopp om att känna mig mindre bortkommen kanske, jag vet inte. Jag vände dock i dörren, de som jobbade där inne bar kostym och allt såg lite för fint ut för mig. Skulle nog känna mig mer bortkommen där inne. Så gissa var jag gick då? Donken såklart! Home sweet home, liksom. Närå. Eller jo. Sen tuffade jag vidare och till slut hittade jag hem. Egentligen har jag världens bästa lokalsinne, jag vet bara inte hur man åker. Så fort en vänlig själ kan visa mig rätta vägen hem kommer jag aldrig mer åka vilse och då kommer jag inte skriva dessa tyck-synd-om-mig-som-åker-vilse-hela-tiden-inlägg igen. Promise!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0