Snow day!

I natt och i morse regnade det här i Downingtown. Kallt var det också. Snö + vatten + kyla = is. Är det is på vägarna kan inte skolbussarna ta sig fram. Kan inte skolbussarna ta sig fram blir skolorna inställda och barnen får vara lediga. Lediga barn = icke lediga au pairer.


Tror inte mina barn gillade mig särskilt mycket i morse. Först brände jag deras grilled-cheese-mackor så de blev helt svarta. Sen vägrade jag att följa med ut och åka pulka i spöregn. Men hallå liksom. Vistas man ute när det regnar blir man blöt, och att vara blöt är obehagligt. Varför förstår inte barn det?


Steven åkte till en kompis och var borta hela dagen. Jag och Rachel hade en riktigt mysig dag tillsammans. Vi spelade spel, ritade, dansade och målade naglarna. På eftermiddagen när solen var framme och det slutat regna gav vi oss ut för att åka pulka. Det var faktiskt kul. Vi byggde en snögubbe också. Sen gick vi in och drack varm choklad med vispgrädde. Supermys, men jag saknar Oboy. Jag vågar nog påstå att ingen drickchoklad i världen slår Oboy.



När Rachel kom in och sa god natt för ett tag sen sa hon att hon hade kul idag och att det är roligare att vara med mig än att vara i skolan. Jag väljer att ta det som en komplimang.


Någon som vågar sig på att gissa Rachels favoritfärg?


Jag har hört att man ska lära sig något nytt varje dag, och idag har jag lärt mig detta:

Jordnöt (Arachis hypogaea) är en art inom familjen ärtväxter som odlas för sina näringsrika frön (nötter). Arten förekommer numera inte vild, men den härstammar möjligen från Brasilien. Jordnötens frukter är inga egentliga nötter i botanisk mening, som hasselnötter, utan baljkapslar med ett eller två frön i varje. Nötallergi innebär till exempel inte automatiskt jordnötsallergi.



Det startade med att jag förlorade på barn-tp genom att svara att jordnöt var en nöt och inte en grönsak. Jag blev riktigt frustrerad eftersom jag hatar att förlora + att jordnöt ÄR en nöt. Det hör man ju på namnet och vet om man har sett eller ätit en. Mina barn blev typ rädda för mig och min frustration. Jag var tvungen att kolla på wikipedia för att bevisa att det var ett tryckfel på kortet, men så hade jag fel. Jag förlora igen. BLÄ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0