Nytt år - nya möjligheter, eller?



Nyår 2009/2010

Där stod stod jag för ett år sen med två av mina bästa vänner

Jag hade bara bott tillsammans med Anna i en månad, inte ett helt år.
Jag hade inte tvingats lämna mina grymma jobbarkompisar för ett halvår på nybro.
Jag hade inte firat Annas födelsedag på en galen kryssning.
Jag hade inte en namnbricka som sa "crew trainer" på jobbet.
Jag hade inte körkort.
Jag hade inte krockat med ett oskyldigt barn i skidbacken och stukat handleden kraftigt.
Jag hade inte upplevt 20 minusgrader i Sthlm som resultera i tidernas största SL-kaos.
Jag hade inte skaffat satskort, blivit kär i ett gym, fått Anna att bli medlem, för att sen pausa det ett år.
Jag hade inte plockat vuxenpoäng genom att köpa balkongmöbler till min och Annas lya.
Jag hade inte återförenats med bästa centralen.
Jag hade inte åkt massa bil med Lovisa och fått skrattkramp av hennes obefintliga parkeringsskills.
Jag hade inte firat nathalies, lovisas, emmelys och fehlers galna och lyckade studenter.
Jag hade inte sett Melissa Horn, Robyn, Kent, Lasse Lindh, Dileva och massa andra live på P&L.
Jag hade inte ätit massa frukostar på vällingby skybars balkong med min Anna.
Jag hade inte upplevt mitt livs varmaste sommar.
Jag hade inte haft en härlig vecka med bara nathalie i turkiet.
Jag hade inte sett nathalie fälla riktiga tårar för att hon inte fått pommes.
Jag hade inte ett beroende av grönsaksstavar med holidaydip.
Jag hade inte vart på malta med familjen + mormor&morfar <3
Jag hade inte varit på en galen roadtrip till Linköping för att hälsa på guldhenke med bästa fyran.
Jag hade inte lämnat min roomie efter elva månaders boende i Vällingby sky bar.
Jag hade inte varit på grymmaste coctailkvällen hos favoritida.
Jag hade inte tjugosju månaders arbetslivserfarenhet från ett och samma ställe.
Jag hade inte bjudit hem mina elva bästisar för att fira min tjugoårsdag.
Jag hade aldrig packat ner mitt liv i en resväska.

Jag hade inte lämnat familj, vänner, basketlag, jobb, vardag, Tyresö, Stockholm, Sverige för ett år på andra sidan jorden.

Jag hade inte blivit besviken, tryckts ner, längtat efter tryggheten hemma, (missbrukat skype), sett ljuset, accepterat och börjat om igen.

May - Brasilien, Sammy - Australien, Hanna - Sverige, Lisa - Sverige

Nyår 2010/2011

Allt det nämnda jag inte hade gjort förra nyårsafton har jag gjort nu!

Jag har kommit till en familj som jag trivs med. De uppskattar det jag gör och ger mig massor av möjligheter.
De bor i en liten stad där man kan göra det mesta, en stad jag gillar. I den staden bor det många au pairer, många av dem är svenskar. En av dem är Lisa.

Lisa tog kontakt med mig innan jag flytta hit och uppmuntrade mig till att välja den här familjen. Sen jag kom hit har hon visat mig olika ställen och tagit med mig för att fira både julafton och nyårsafton. Vi tycker likadant om det mesta, fast Lisa gillar falaffel och det gör inte jag. Jag gillar ost och det gör inte Lisa. Men annars så! Lisa är dock från Skåne, och ibland fattar jag inte vad hon säger. Ibland tycker hon att jag pratar som en brat (?). Jag har det i alla fall väldigt bra i Lisas sällskap. Tack Lisen!



2011 kommer bli bäst! Gott nytt år alla kära läsare hemifrån, kul att ni inte tröttnat på mig än :D

Kommentarer
Postat av: lisa

åh va bra finis! jag gillar att du kommit hit till MIG!

fastän du är en liten ostbrat..............

2011-01-04 @ 18:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0