monday!

Heeeeej!

Måndag igen, ny arbetsvecka alltså. När jag skrev om barnens aktiviteter förut
"De här barnen håller på med karate, dans, girls scouts, boys scouts och så går de i kyrkan en gång i veckan.
Rachels dans är fyra gånger i veckan och karaten är tre gånger i veckan, så det blir ett himla farande."
Så missade jag en del. De går även på simning, fiol, cello och "broadcast club". De har minst två aktiviteter var varje dag. Så ikväll ska jag hämta och lämna på tre olika ställen. Det ska nog gå bra.

På fredag är barnen lediga från skolan. Alla au pairer ogillar när barnen är lediga från skolan, eftersom det innebär mer jobb. Jag däremot får vara ledig på fredag! Det är ju super, för då kan ju någon hemifrån vara lite spontan och köra en weekend till New York, torsdag kväll till söndag. Så ses vi där!  Come oooooon, jag vet att ni vill!

Nu ska jag åka till gymmet för första gången sen jag kom till den här staden. Tro det eller ej, men trots alla onyttigheter har jag gått ner två kilo sen jag kom hit! Kan dock tänka mig att det var under första månaden, i andra familjen. Det känns i alla fall som att jag gått upp femton, så det är väl bäst att göra något åt det. Minst tre gånger i veckan ska det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0