Jag är arg.

Tills för ungefär två veckor sen kunde jag inte se någonting på tv4 play på grund av "upphovrättsliga skäl", för att jag är utanför Sverige. Nu när jag kan set så har de börjat med premiumgrejen som man måste betala för att se! Allt det jag vill se måste man ha premium för nu.

Ibland undrar jag vilken planet mina värdbarn tror att jag kommer från (Rubriken hör inte till detta). Förra veckan pekade Steven på en dammsugare och förklarade att det är ett redskap man använder när man städar. Den är elektrisk och suger upp damm och annat från golvet. Grymt! Jag som alltid undrat. Igår frågade de om jag vet vad Ishockey är. Jag svarade nej, och trodde att de förstod mitt otroligt ironiska svar, men tydligen inte. Jag fick mig en ordentlig genomgång.
Idag när jag hämta Rachel vid skolbussen fråga hon:

-Hanna, do you know what an indian is?
-Yes, of course.
-Hmm. You think I'm talking about people from India, right? I mean, I don't think you have heard about the indians, with feathers on their head.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0