American wedding

Jahapp då har man fått sitt livs första bröllopsinbjudan! Inte hade jag trott att det skulle bli till ett amerikanskt bröllop för två helt okända människor.
Så här gick det till:
Jag handla i en butik som heter Aeries. Där jobbade en översocial tjej som prata hur mycket som helst. Vi kom in på att jag var ny i landet. Hon fråga var jag kommer ifrån och när jag svara Sverige sa hon "jag pratar litet svenska" på mycket knagglig svenska. Hon har tydligen vart utbytesstudent i Växjö.
Den här tjejen, som för övrigt heter Meredith, ska gifta sig i maj. Hennes värdfamilj från Sverige kommer på bröllopet. De har två barn på två och fyra år. Hon undrade om jag vill komma på bröllopet på dagen och på kvällen vara med barnen, så att föräldrarna slipper släpa på dem. Eftersom barnen inte pratar engelska var hon helt överexalterad över att hon träffat mig som råkar vara svensk.
Kan ju bli hur kul som helst! Förutsatt att jag får ta med mig en svensktalande vän, typ Lisen.
Allt muppar och det blir inga mellanrum. Jag hatar texter utan styckeindelningar, men det vill inte funka.

Kommentarer
Postat av: Sandra

åhhhh jag vill komma :D jag kanske känner familjen om dem är från växjö ;)

2011-01-23 @ 19:45:24
Postat av: Hanna

Men du har ju lämnat oss då! :/

2011-01-24 @ 03:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0