lörderilördag

I kväll har vi firat Josefin som fyller 20 år! Vi var hemma hos henne där hon bjöd på god mat, god tårta och allt för mycket annat smått och gott! Nämnde jag att det var gott?


Det är is överallt. Jag måste få säga en gång till att jag verkligen inte fattar varför de inte använder vinterdäck här. Det är som att bilen kör omkring i converse, så mycket glider man så fort det kommer en isfläck! När jag körde hem från Josefin körde jag i 40 km/h på en 60-väg. Jag bromsade in mjukt vid en stoppskylt, varpå bilen sladdar runt och ställer sig på tvären. Tur att det inte var någon trafik ute. Det var läskigt ändå, jag var rädd för att bilen skulle fortsätta att glida rakt genom korsningen och in i en stenmur på andra sidan vägen. Varför förstår de inte allvaret i det här med däcken? VARFÖR? Okej, nu har jag ältat klart det. Jag lovar att inte nämna vinter/sommardäck en gång till i denna blogg.

Tanken var att jag skulle ställa klockan för att gå på body pump imorn 8.45. "Tyvärr" märkte jag nyss att jag glömt båda mina mobiler i bilen. Att frivilligt gå längs den icke upplysta hockeyrinken vi har till garageuppfart till bilen och tillbaka skulle kunna liknas med försök till självmord. Eftersom mina mobiler är de enda väckarklockorna jag har och det faktum att det inte är så troligt att jag vaknar av mig själv om sex timmar så blir det sovmorgon istället för tidig morgonträning. Jag tror jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0