biobiobiobio.

helluuu!

Klockan är snart ett och jag kom precis hem. Jag har varit på bio och sett premiären av "the rommate". SE DEN!
Jag brukar inte gilla skräckfilmer för de handlar typ alltid om massa psykon som hoppar upp från ingenstans och gör konstiga saker. Sådant tycker jag inte är läskigt, för det känns inte verklighetstroget. Då är Beck och Wallander bättre liksom. Sen är ju jag ett stort fan av Beck och Wallander också, men ändå. Det jag tänkte komma till är att den här filmen handlar om ett psyko, MEN, den är bra ändå! Lisa satt bredvid mig och led. Jag var tvungen att sätta klorna i hennes ben när jag blev rädd.

När man går på bio hemma så går man ju oftast ut bakvägen när filmen är slut. Går man här så hamnar man precis där man gick in. Du visar inte biljetten för någon när du går in i själva salongen, så om man vill kan man gå ut och in på filmer hur man vill. Betala för en biljett och sen se olika filmer en hel kväll! Jag har vänner här som testat, det ska jag också göra någon gång. Jag ska också hinna med att gå på bio i pyjamas det här året. Amerikanerna älskar pyjamaser. Det finns folk som har dem lite överallt, mataffären, till och från gymmet, på bio. Så jag skulle ju inte vara ensam liksom.



Vi har hittat en butik med lösviktsgodis. Hallelulja!
Att plocka ihop en godispåse var dock inte det simplaste. Nästan alla godissorter kosta olika mycket och man fick inte blanda olika priser i samma påse. Så jag plockade sex olika små godispåsar som jag sen fick slå ihop till en lagom stor, härlig blandning. Man var även tvungen att skriva ut en prislapp till varje liten påse, och då skulle man ha koll på en sexsiffrig kod som godisen var döpt till, för att kunna få ut lappen. Kändes lite som att de gjort de krångligt med flit. De har säkert övervakningskamera över godisavdelningen och på rasterna sitter de och skrattar åt svenska flickor på godisjakt.

Kommentarer
Postat av: lisa

du är braaaaaaaaaaa!! (fastän du hurtade mitt ben)

2011-02-05 @ 13:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0