Lördag, saturday, sabato, sábado, samstag, samedi, laugardagur, 星期六!!

Hej och hå, det var inte många dagar man fick njuta av värmen den här gången! Dock är det ju bara februari än, så jag är inte bitter. Men jösses vad det har blåst idag. Jag och Rachel konstaterade att om vi hade haft ett paraply hade det varit helt omöjligt att stanna på marken. På riktigt alltså.

Idag jobbade jag mellan 8 och 1. Först satt jag vid datorn medan Rachel tittade på TV, sen satt jag i simhallen och läste en bok medan hon simma. Det var den arbetsdagen, helt okej alltså.

På eftermiddagen bakade vi brownies. Jag jobbade inte, men jag gillar både brownies och Rachel så det gick ju himla bra ändå! Resten av dagen pluggade jag faktiskt. Jag ska på en weekendkurs om två veckor och då har jag fått i uppgift att skriva fem sidor om mig själv innan, som läxa. Fem sidor låter ju ganska långt för en händelsefattig uppväxt som min, men det går ganska bra. Otroligt skönt ämne ändå, jag har redan skrivit flera sidor utan att kolla upp fakta på wikipedia en enda gång! (här är det meningen att ni ska skratta)

Middag åt jag, Rachel och min värdpappa Allen på en restaurang som heter Shady Mapel Smorgasbord. Jag trodde först att det var något skandinaviskt, med tanke på namnet, men det var hur amerikanskt som helst. De har bara snott vårt ord och tagit bort alla prickar liksom. Jag höll en kort språklektion som jag avlutade med att de fick välja på att säga smöööööörgååååååsbord eller sandwich table. Så där på halva vägen funkar ju inte, det låter faktiskt otroligt fult när de säger smooargoasboard. Typ som Tony Irving. De valde att säga Sandwich table.

Herregud vad mycket mat det fanns!!! Tänk er buffén på viking line, gånger tio. MINST! Bara salladsbaren var tre långbord lång. Här kan jag ju passa på att påminna er om att jag är i Amerika, så ni kan ju tänka er hur stor till exempel dessert-avdelningen var, om salladsavdelningen var så stor. Jag tror jag hämtade mat fem gånger, var ju tvungen att prova allt (läs en tiondel)! Favoriten var ändå grillad lax, usch och fy vad gott det var. När jag hade hämtat min efterrätt sa Rachel "Hanna, det där är inte glass med topping. Det är topping med glass!", och det var precis vad det var. Jag tog lite chokladglass med oreo-smulor, chocolate chips, m&m's, hackad mandel, hackade hasselnötter, varm chokladfudgesås, peanutbuttersås, chokladsås med hackade pecannötter i. Nu tänker ni att allt det där kan inte ens varit gott. Svar: Nej. Det blev för mycket. Men jag var i ice cream heaven och kunde helt enkelt inte välja. Den gick ner ändå. Nu behöver jag nog inte äta på en vecka.

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0