Två inlägg samma dag! VÅGEN!

När jag skrev föregående inlägg valde jag att inte skriva att jag tvingades vara inomhus, trots det fina vädret. Rachel (som varit mitt enda barn idag) ville vara inne och se på tv under årets första riktigt varma dag. Jag förstår inte hur de kan tycka det är så himla kul. Disney Channel spelar samma program, och samma avsnitt av programmen om och om igen. Jag tror jag kan alla Good luck Charlie-avsnitt, alla Hannah Montana-avsnitt, alla The suite life on deck-avsnitt och alla mix it up-avsnitt utantill. För det finns typ tre av varje!

Till slut gick Rachel med på att gå ut och gå en stund. Det var så skönt! Jag gick i t-shirt och skrattade av lycka. Det är inte klokt hur glad man kan bli av bra väder. Efter promenaden tog vi en liten cykeltur. Rachel levererade ett till citat som matchar de jag nämnt tidigare:
- Hanna, can you ride a two wheels bike without training wheels?

Som om svenska tjugoåringar skulle cykla omkring på trehjulingar? Eller med stödhjul?
De här barnen lärde sig cykla utan stödhjul när de var åtta, och då var de tydligen tidigare än flera av deras kompisar. När jag var åtta tror jag att jag cyklade till och från skolan själv varje dag!

När vi väl gick in igen sa hon "Det var såååå kul att vara utomhus med dig Hanna! Det här borde vi göra oftare, typ varje dag. Det är mycket bättre att vara ute och få frisk luft än att sitta inne och titta på TV!"
Klok tjej det där!

Jag slutade jobba halv åtta, då var det bara att gasa iväg till Friday's där gänget skulle käka middag. Det är alltid superkul att träffa dessa tjejer, det finns alltid så mycket att prata om! Helt plötsligt var klockan tolv.

Josefin har en kompis från Sverige på besök den här veckan, hon var alltså med på middagen. Hon heter Ida och går tydligen i samma klass som min kusin Albin där hemma. Lite kul sammanträffande sådär på andra sidan jordklotet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0