Super Bowl!

Idag, min vänner, har jag varit med om något som är supertraditionellt här i Amerika! Nämligen Super Bowl Party! Det är den nationella fotbollsfinalen som är så uppmärksammad att nästan alla ordnar fester för att titta på den. Att finalen har 106 miljoner tv-tittare och att det kostar 300 miljoner dollar att få sända 30 sekunder lång reklamfilm i pausen säger ju en del om hur viktig den här dagen är här borta.


Jag såg spektaklet hemma hos Emilia med hennes värdfamilj och en massa släkt och vänner till dem. Till ett super bowl party hör inte bara tv-tittande, det fans hur mycket att äta som helst! Om ni inte visste det så kan jag upplysa er om att amerikaner är väldigt glada i mat och snacks. Det är ju jag med, så det här landet passar mig perfekt!

Philadelphias lag heter Eagles, men de klarade sig inte till finalen. Titeln som USA's 45e super bowl vinnare stod mellan Pittsburgh Steelers och Green bay packers. Steelers är ändå ett Pennsylvania-lag så alla på partyt höll på dem, jag inkluderad! Tyvärr vann packers. Emilia har stenkoll på alla regler, så jag hade en privat kommentator vid sidan hela matchen, LYX! Jag tycker det är tråkigt att inte fotbollssäsongen börjar igen förrän i augusti för jag vill gå och se en Eaglesmatch nu när jag är lite inne i det!


Kommentarer
Postat av: emilia

synd att det ar ett helt ar till nasta super bowl nu... vi far fixa ett eget party nasta ar ;)hihi

2011-02-10 @ 03:05:46
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0