Måndag! (och president's day, men det vet jag inget om så jag kommer inte nämna det mer än så här)

Det snöar ute och det är riktigt kallt. Jag börjar tro att jag drömde i fredags när det var sol, sol, sol och arton grader. Jag ska komma ihåg att nypa mig i armen nästa gång.

Idag har jag haft en heldag med Josefin! Vi for till West Chester för att äta italiensk buffé till lunch. När jag ska välja mat på restaurang har jag alltid beslutsångest. Det står nästan alltid mellan pizza, pasta och sallad. Idag fick jag ju lite av alltihop! Me like! Jag uppskattade verkligen att äta italiensk pizza, är så trött på amerikansk.

Efter maten förflyttade vi oss till Starbucks där vi satt och pratade i närmare tre timmar. Jag har lärt känna Josefin mycket bättre idag, och kommit på att vi har väldigt mycket gemensamt! En sak som är bra är att hon är också från Stockholm. Det betyder att vi kan ses när vi vill när vi kommer hem OCH jag är inte helt ensam när de dumma skåningarna och smålänningen här borta mobbar mig för den dialekt jag inte ens har! Men tydligen så pratar jag mer dialekt än Josefin, mer stureplansdialekt. Vilket påhopp! Vi stockholmare har det inte lätt inte.

Vi avslutade en toppendag med bio. No strings attached blev det. Mycket bra film.


Kommentarer
Postat av: emiliott

hahah, vaddaa mobbbbar? jag gillar din sota dialekt jattemycket! hihiii

2011-02-23 @ 03:38:31
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0