helgen som kom och gick


Hej min vänner!

 

Ännu en helg har passerat. En mycket bra sådan var det!

 

Gårdagen började med att de spelade basshunter på body pumpen! Jag får en liten glädjekick med en touch av stolthet varje gång jag ser eller hör något som är svenskt. Då kan ni tänka er hur det var att åka till Ikea sen.


 

Ikeas köttbullar blev det till lunch. Oj oj oj, vad gott! På swedish food market inhandlades saltlakrits och marabouchoklad. Amerikansk choklad är faktiskt inte särskilt god. De hade en massa olika smaker på Annas pepparkakor. Alla var fake från Canada, förutom en enda sort som hade de välsignade bokstäverna på sig, t y r e s ö. Okej, nu överdriver jag med min löjliga patriotism. Men det är faktiskt väldigt kul när man kan köpa kakor från Sveriges minsta håla på andra sidan jorden. Speciellt om man kommer från den lilla hålan och tycker väldigt mycket om den. Hade det stått Stockholm hade jag inte brytt mig så mycket.

 

Efter Ikea styrde vi kosan mot "King of Prussia". Ni hör ju på namnet att det här är något ut över det vanliga. Det är nämligen östkustens största köpcentrum. Vi trängdes med en massa människor där i ett par timmar. Jag lämnade mina pengar hemma, för att spara, det ångrade jag. Lisa och Emilia hitta så himla mycket fint!

 

Sent på kvällen blev det filmys hemma hos Lisa (jag börjar se ett mönster). Emilia slingade mitt hår. Det syns inte jättemycket, men det blev ändå bra tycker jag!

 

Denna dagen spenderades inne i självaste Philadelphia! Emilia och Lisa har varit sällskapet även idag. Mysig lunch och roliga butiker med mycket fina grejer. Jag var ändå väldigt bra på att hålla i pengarna! Vi har även konstaterat att nästan alla kläder passar till bruna ben och vita converse. Det har varit standardkommentaren så fort någon visat ett plagg hela helgen.

 

När jag och Lisa skulle ta tåget hem fick vi vänta på stationen i nästan en timma. Vad gjorde det när det fanns en skön Michael-Jackson-wanna-be-but-never-gonna-be på plats? Han dansade och dansade och vi skrattade och filmade. Det låter ju lite elakt, men han fick faktiskt en peng, så han var nog glad. Om jag någon gång kommer lära mig hur man lägger upp filmer här så ska ni få se honom. Ni can't wait, eller hur? :D




Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en Soft helg baby! Happy valentines day!!!!!!! Tänker på dig, älskar dig!

2011-02-14 @ 13:41:56
Postat av: emilia

hahah, snygg bild den dar sista ;) ;)kul att du gillar den, jag sitter ju inne med en hel del extraordinara pose-egenskaper

2011-02-14 @ 17:46:30
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0