2011.08.29

Jag är bra, jag. Jag uppdaterar hela tiden om vardagliga saker som är ungefär detsamma i varje inlägg. Sen när det faktiskt händer något, då orkar jag inte skriva något.
I torsdags var min sista heldag med barnen någonsin, tror jag. Jag var ledig i fredags och idag började de skolan igen. Vi spenderade dagen på IKEA. Det har blivit mycket Ikea på senaste tiden, men jag hade tydligen lovat att ta dem dit och bjuda på svenska köttbullar. Så blev det också. De uppskattade verkligen köttbullarna, men mest tror jag de gillade lingonsylten. De sparade den till sist och åt den som den var, med gaffel. Hmmm..

Efter maten gick vi runt och kollade möbler i flera timmar. Jag tror barnen provsatt varenda stol och soffa och provlåg i varenda säng.
"Man skulle verkligen kunna bo på Ikea, de har ju allt man behöver! Vi kunde äta köttbullar varje dag och vi skulle till och med kunna bli hemskolade, för de har en massa skrivbord och sånt! Världens bästa affär!" Eeeh, japp!

Fredagförmiddag till söndagkväll spenderade jag med Josefin. Vi började helgen med lite shopping, sen blev det lite tennisspelande och scrapbookande. I lördags sprang vi lite på förmiddagen. På eftermiddagen började det blåsa och regna, och alla rekommenderades att stanna inne. Det gjorde vi också. Irene var på väg och det började blåsa mer och mer. Vi satt inne och myste mest. Vi scrapbookade och tittade på film (soul surfer, se den!). Kvart i elva sa de på TVn att alla i vår area skulle gå ner i sina källare eller ta sig till skyddsrum för att en tornado var på väg. Vi sprang ner och satt där i tjugo minuter med ficklampor i beredskap, och väntade på att huset ovanför oss skulle blåsa bort, eller åtminstone att strömmen skulle gå. Inget hände. Strax efter det gick vi och la oss. Det värsta skulle vara runt sju på söndagsmorgonen, så vi ställde klocka för att gå upp och titta ut då. Visst blåste det, men såååååå farligt var det ju inte! Måste erkänna att jag faktiskt var besviken. De har inte pratat om någonting annat här sen i onsdags och de på tv har typ triggat folk till panik och mig till förväntan.

Vi hade dock strömavbrott hela söndagen och många hus och skolor här har det fortfarande. Idag när jag var ute och sprang på trailen fick jag hoppa över tre stora fallna träd, och vår gata är full av stora grenar, folk har översvämmning i sina källare, så visst var Irre här! Jag trodde bara att det skulle vara lite coolare att ha varit med om en orkan.

Som sagt så började mina kids skolan igen imorse. Nu är det Middle school som gäller. Det innebär två nya saker som påverkar mitt schema. 1. De påstår att de är stora nog att gå själva till busstoppet (jag håller med). 2. De börjar skolan en timma tidigare, så min värdmamma är hemma när de går till skolbussen. Det betyder att jag inte kommer jobba på morgonen något mer. Jag kommer bara jobba tre, fyra timmar på eftermiddagen, chillidill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0