2011.08.23

Idag har jag och kidsen bara slappat. Jag har inte varit världens mest engagerande Au Pair.
Innan lunch spelade barnen Tv-spel och jag låg på min säng i mitt rum med datorn på magen. Helt plötsligt började sängen vibrera. Jag blev irriterad för jag tänkte att en av katterna låg under sängen och klöste på min resväska. Det blev värre och värre och efter ett tag skakade hela rummet och möblerna och väggarna smattrade när de vibrerade i otakt. Det kom liksom underifrån, och jag fattade ingenting, så jag trodde fortfarande att det var katten som höll på med något under sängen. Jag skulle precis ropa till Rachel att jag alltid har haft rätt när jag sagt att den där katten är galen, när det dunsade till från Tv-rummet och barnen kom springande. Saker hade trillat ner från hyllor och hela huset vibrerade otäckt så vi skrek "EVACUATE" i kör (nästan). Det var svårt att döma om huset fortfarande skakade eller om det bara var våra spagettiben som lurade oss, men evakuerade (hela den här historien skulle ju bli så tråkig och vardaglig om jag bara skulle skriva att vi gick ut, istället för evakuerade) gjorde vi iallafall.

Och det var historien om när jag var med om en jordbävning för första gången. Skalvet uppnådde 5,9 på momentmagnitutskalan. (det ordet ska jag använda nästa gång jag kör hänga gubbe). Så här efteråt är jag glad att det hände för det var ganska coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0