2011.08.26

Alltså sinnes plockepinnes vilken naturkatastrofzon jag lever i!
I tisdags var det jordbävning och i morgon kommer Irene hit.
Alla säger att den här orkanen kommer skriva historia.
De evakuerar alla städer längst kusten. Affärer, restauranger, sjukhus, bostadshus, allt. Helt dött ät det tydligen.
All tåg, buss och tunnelbanetrafik i Philadelphia, New York och där emellan är inställd från i natt.
Nästan hela Manhattan evakueras. Det här är tydligen den största orkanen som någonsin varit på östkusten.
De uppmanar alla här där jag bor att stanna inne hela lördag och söndag.
Husen ska fyllas med mat som inte behöver kylskåp eller spis och bilarna ska vara fulltankade och förberedda för evakuering. Alla är helt inställda på att vara strömlösa under en längre tid. Sådant här ser man ju på TV, det är man ju inte med om! Jag är typ förväntansfull och tycker det är jättespännande. Alla verkar dock väldigt oroliga, så jag kanske borde ändra inställning... Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0