2011.08.18

Ibland är vädret så himla skumt här. Just nu är det rena rama discot ute. Jag körde just hem från Josefin. Det är svart som natten men det blixtrar som bara den. Jag var så fascinerad att jag inte kunde låta blir att räkna dem, hela vägen hem. Det blixtrade ungefär tio gånger i minuten. Sådana blixtar som lyser upp hela himlen. Det känns som att världen är en mörk nattklubb med en lite för stark, blinkande UV-lampa. Inget dunder och inte en droppe regn.

Hemma regnar det ju ofta flera dagar i rad (no kidding), och om det regnar på morgonen, så fortsätter det gärna hela dagen. Här regnar det värsta vattenbomberna, alltså vattendropparna är så sjukt stora, och med en sådan effekt att det nästan gör ont att vara utomhus. De betar liksom av en veckas svenskt regn på 20 minuter. sen blir det 35 grader, blå himmel och sol igen. Amerikaner ska då alltid vara extrema.

I tisdags var jag och barnen hemma hela dagen. Steven hade en kompis över medan jag och Rachel pysslade och experimenterade. Vi blandade massa kemikaliska pulver och gjorde vår egen kolsyra och så gjorde vi läsk av det hela. Det var ganska coolt, men det smakade allt annat än gott.

Igår hade jag bara Steven. Jag körde honom till boy scouts på morgonen, åkte och badade i Josefins pool med hennes barn. Hämtade Steven vid lunchtid för att skjutsa honom direkt till en kompis, sen var han där tills jag slutade. Det var ju en ansträngande arbetsdag.

Idag tog jag med barnen på bio. Vi såg The Smurfs 3D. Den var nog bra, men jag somnade. höhö. Rachel och Steven uppskattade det iallafall och tyckte att filmen var jättebra och att 3D är hur coolt som helst. Jag blir mest snurrig och tycker glasögonen är jobbiga.

I helgen händer det grejer vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0