2011.08.15


Japp, så många månader har jag bott här.

I lördags jobbade jag halva dagen. Eller jobbade och jobbade, Steven var inte hemma och Rachel lekte med en kompis. Jag förmodade att de inte ville leka med mig så jag låg på min säng hela det sex timmar långa arbetspasset. Jobbigt det där... På eftermiddagen träffade jag finska mimmi och brasilianska Evelin på mallet. Jag saknar mitt gamla shoppingcrew.

Igår åkte jag och Josefin till IKEA för att köpa biljetter till kräftskivan på fredag. Det var första gången jag var där utan att äta svenska köttbullar. Jag råkar veta att det kommer serveras på kräftskivan, och njutningen blir ju större om man sparar sig lite. jag älskar att vara på Ikea i Sverige, men det är ännu bättre att vara på Ikea här! Swedish foodmarket är grymt uppskattat. Igår inhandlade jag jordgubbssylt och ballerinakakor. Jag har fått ett litet tvångsbeteende. Varje gång jag är på Ikeas Swedish foodmarket måste jag kolla på förpackningarna från Annas pepparkakor och leta efter "Tyresö" som står med minimala bokstäver. Gött att jag kommer komma hem i december och då kommer det lukta pepparkakor i hela Tyresö, från Annas!

Efter Ikea fortsatte vi mot Outleten. Jag försöker egentligen ha något slags shoppingförbud. Det går sådär. Jag köpte iallafall ett par Levi'sjeans som jag är så sjukt nöjd med så jag har bestämt att det var okej. Curve ID is the shit.

Idag är jag ledig. Jag gör absolut ingenting. Tack och Hej, Leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0