2011.04.22

Nu är familjen hemma igen. Idag har vi firat Melanies födelsedag.
Jag gav henne en fin burk fylld med Daim. Den blev väldigt uppskattad.
Av mig fick hon även en bok från ikea med svenska recept och lite text om hur svenskar firar sina högtider.
Jag tyckte inte boken var så bra egentligen. Till exempel fanns "cheese flavored ice cream" med. Om det är någonstans i världen de äter ostglass måste det ju vara här i USA. Inte i Sverige. Det fanns också typ tio recept där huvudingrediensen var "Swedish Falun sausage". Lycka till att hitta det här liksom. Jaja, jag märkte ju förståss bokens brister när jag redan köpt den. Melanie verkade gilla presenterna i alla fall.
Vi har ätit på Shady Maple's smorgasbord. Det var gott.

Jag ska från och med nu försöka undvika att spela spel som jag känner igen hemifrån. Jag blir bara frustrerad när ingen vill spela som jag vill. Kalaha, Monopol, Labyrint och Twister. Samma sak händer varje gång.

"You can't do that"
"Yes I can"
"No, that's against the rules"
"I have this game at home, and it's not against my rules!"
"Hanna, we're not in Sweden. We are in America and here we're playing by the American rules! Got it?"

När det händer vill jag inte spela mer. Amerikanska spelregler är tråkiga. Jag lovar att om de spelade Fia med knuff skulle det vara against the rules att knuffa ut de andra.

punkt och slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0