2011.04.16

Hur underbart är det inte när man är helt söndagkvällsförvriden (för att citera den bästa) och sen kommer man på att det är ju faktiskt bara lördag? Det känns som att jag har en hel helg att berätta om, och så är den långt ifrån slut!

Igår var det påskbord på IKEA. Mycket gott och mycket trevligt! Vi frossade i köttbullar, prinskorv, potatis, lax och räkor och allt sådant där gott som jag inte tror ni förstår hur mycket man saknar när man äter mac and cheese och liknande till middag varje dag. För att inte prata om knäckebröd med HÅRD ost som man HYVLAR. Jag är så fruktansvärt trött på feta emmentalerostskivor som är plastförpackade en och en. Cheddarosten vågar jag inte ens röra. Det är också kul för när IKEA har sånna speciella grejer så kryper alla svenskblodade Phillybor ut ur sina hålor och samlas i vårt gulblåa varuhus. Självklart träffa vi en massa au pairer från höger och vänster, men även vuxna människor och hela familjer som flyttat hit på grund av arbete.

Innan vi åkte hem shoppade vi självklart loss på Swedish food market. Jag fick med mig saltlakrits, Ahlgrens bilar, hallonsaft, jordgubbssylt och det bästa av allt: FISKBULLAR I HUMMERSÅS! Jag har haft riktig abstinens efter det. Mina vänner är nog lika lyckliga som jag över att jag hittade mina fiskbullar, för nu kommer jag förhoppningsvis sluta tjata om hur sugen jag är på det. Åh, jag är så glad!


Vi åkte hem till Lisa och hade sleep over.
I morse när vi vaknade bestämde vi oss för att ta en sväng till vårt mall.
Jag hade gett mig själv strikta order om att inte shoppa någonting. Jag måste börja spara pengar till sommarn på riktigt nu. Det gick ju sådär. Jag gjorde av med 1600 kronor...............
Jag är dock väldigt nöjd med alla köp så jag ångrar mig inte än. Jeans, jeansshorts, klänning, supermysigfintröja, två linnen, jacka och underkläder är ju faktiskt ändå nödvändiga köp...

Resten av dagen var vi på fyraårskalas hemma hos Lisa's lille grabb Finley. Lisa har de gulligaste värdföräldrarna, jättesnälla och sociala. Så var även resten av släkten, det var väldigt trevligt.
Vi har tillsammans med dem sagt "I choose to chew chicken with thoroughly Charles in Massachusetts" hundra gånger. Säger man det med amerikansk dialekt hundra gånger får man typ träningsvärk i tungan. Den som vill kan ju testa. GODNATT!
ipt>

Kommentarer
Postat av: lisa

wiho, toppen toppen alltihopa!

choose to chew chicken with charles in massachusetts, baby!

2011-04-17 @ 15:10:11
Postat av: Timsabrina

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2011-05-11 @ 08:04:45
URL: http://timsabrina.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0