2011.03.31

Hej och hå, det är regnväder i Downingtown.
Det är faktiskt ganska mysigt.
Efter att ha varit ute och gått en långpromenad i det ruggiga vädret i morse belönade jag mig med ett varmt bad, lunch i sängen och sen en lång nap. Jag ska nog flytta till Spanien. Hur bra vore det inte med siesta mitt på dagen varje dag? Snilleblixt!

På eftermiddagen ritade jag och Rachel. Hon ritade saker som hon förknippade med mig.
Slutresultatet blev min mobiltelefon, min dator (Hur tänkte hon där? ;O), en basketboll, en amerikansk och en "svensk flagga", en klänning och ett papper som det stod college degree på. Jahapp.
Jag känner att jag misslyckats hittills med att dela med mig av den svenska kulturen. Rachel visste inte ens hur svenska flaggan såg ut och trots min beskrivning så blev det fel. Jag glömde liksom att säga hur stort korset skulle vara. Det enda ordet mina barn kan säga på svenska är Godnatt. Jag måste bättra mig. Mitt mål är att de ska prata flytande svenska när jag flyttar hem om sju och en halv månad.

På kvällen åkte jag till Starbucks. Josefin och kaffe var planen. Så blev det också. Trevligt, trevligt.
På vägen hem hade jag en polisbil tre meter bakom mig i tjugofem minuter. Jag bor på en återvändsgata med vändplan längst in. Han följde mig hela vägen hem, han snurrade till och med ett varv på vändplanen innan han åkte iväg. Det finns alldeles för mycket poliser här som verkar ha alldeles för lite att göra.

I morgon är det April fool's day. April April your stupid herring, I can fool you wherever I want. Så ska jag säga till mina barn när jag lurat dem. Tänk vad cool de kommer tycka att jag är. Eller? De förstår fortfarande inte de genialiska med att säga No bus, no car, no crocodile.


Kommentarer
Postat av: Josefin

No bus, no car, no crocodile kan ju vara bästa översättningen nånsin. Mina barn stannar i alla fall och tittar noga och länge! :D

Tack för härligt starbucks mys och snack, snack!

2011-04-02 @ 02:36:26
Postat av: Viljarfanny

Hello, This site is a brilliant idea!

2011-09-19 @ 07:36:58
URL: http://viljarfanny.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0