Cherry Blossom Run

Senast jag sprang ett riktigt lopp var Minimaran 2004. Idag, sju år senare, gjorde jag comeback!

Cherry Blossom Run i Philadelphia. Det var en jättemysig bana som var omgiven av blommande körsbärsträd nästan hela vägen. Loppet var "bara" fem kilometer långt, men eftersom jag i princip inte löptränat alls de senaste åren så var målet bara att springa hela vägen. Det klarade jag trots att jag var nära på att ge upp flera gånger på grund av brutala smärtor lite här och var. Nu har jag och gänget ett nytt lopp i sikte. Det är lika långt och går av stapeln om en dryg månad. Jag ska träna, träna, träna och förbättra tiden!

Bästa Lisa kom trea! Hon har inte tränat på flera veckor för att hon varit sjuk och så kommer hon dit och springer snabbare än nästan alla. Hurra hurra hurra!

Visste ni att här i USA så har de inte bokstaven Å? Surprise surprise!
Detta leder till att jag heter Akerlund här. (Surprise igen).
Numret på nummerlapparna delades ut i alfabetisk ordning, tack vare avsaknaden av prickar så fick jag nummer tre. Alltså var jag trea på en lista av 300 människor. Eftersom det förmodligen är både första och sista gången i mitt liv det händer så tänkte jag att vi kan hurra lite för det också, medan vi ändå håller på. Hurra!

Efter loppet åkte vi och åt på IHOP. För er som inte vet så står IHOP för International House Of Pancakes. Jag blev överlycklig när mina vänner, som inte är särskilt förtjusta i pannkakor, föreslog att vi skulle åka dit. Jag trodde att Anna Sjögren var den enda på jorden som inte tycker om pannkakor, men det finns tydligen fler konstiga människor på den här jorden.

På eftermiddagen hade vi ett litet Milenium-marthon hemma hos Lisa. Man får ju lite lite hemlängtan när de visar Stockholm hela tiden. Himla fin stad det där alltså!

I morgon ska det vara 31 grader i Downingtown! YEEEEEEEY!


Kommentarer
Postat av: emilia

jäättteeejätte fina bilder :)

2011-04-12 @ 15:40:48
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com
Postat av: Maja

härliga bilder!

2011-04-12 @ 16:11:40
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Snabblån och Minilån

Häftig blog du har :)

2011-04-12 @ 16:15:45
URL: http://snabbalan.info/
Postat av: Ida

Vilka härliga bilder :)

2011-04-12 @ 21:51:25
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0