2011.04.13

Löpning, fruktsallad och reading olympics.
Japp, det var dagens intressantaste händelser.
Löpning och fruktsallad vet ni förhoppningsvis vad det är,
men reading olympics? Är det vad det låter som?
Ja det kan man säga. Mina barn tävlar i skolmästerskapen i läsning.
De tävlar i lag, tio personer från varje skola.
En "domare" läser upp frågor om olika böcker, barnen svarar rätt eller fel.
Och jag var alltså där och tittade, mer spännande event får man leta efter (not).
Det syntes att det var skolornas tio smartaste nördar som deltog.
Varannan unge hade glasögon. Bara smarta människor har glasögon.

Well well, Springton Manor vann och det var säkert mina barns förtjänst.
(Båda har ju glasögon).


Kommentarer
Postat av: Josefin

Om jag har bra syn, betyder det att jag är osmart då eller?

2011-04-14 @ 04:21:46
Postat av: Hanna

Korrekt uppfattat :) men du är ju smart, så du behöver nog glasögon trots allt...

2011-04-14 @ 04:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0