Heeeeey!

okejokejokej, nu ar det dags. Grejen ar att min dator vill inte koppla upp till det tradlosa natvarket har pa skolan (hoppas hoppas att den inte har problem med det hos familjen), och de datorerna som finns har ar saaaaaaaa sega. Och alltid upptagna. Det ar tyskar overallt! tva tredjedelar ar latt tyskar! och alla springer omkring i sidenpyjamasar om kvallarna. Jag bor med en tysk tjej som jag tror heter Marika. Jag ar sjukt trott hela tiden, sover i princip staende, nar jag inte ligger i sangen. Men marika gar och lagger sig langt efter mig och gar upp halv sex fast frukosten inte borjar forran sju. Blir inte tyskar trotta? ooookej, nog om tyskar.

Vi har haft lektioner bade tisdag och onsdag fran 8.15 - 20. Med matrester och sa saklart, men anda! Riktigt jobbigt nar man haft en femton timmars resa innan! Plus sex timmars tidsskillnad. I tisdags pa kvallen hade vi international sing along. Det skulle va en barnlat med rorelser till. Vi svenskar gjorde "litet hus i skogens slut" eller vad den heter.

Vi ar atta svenskar pa skolan. Av dem ar det fem stycken jag ar med hela tiden. De ar fran Goteborg, Amal, Tidaholm, Linkoping och Kvicksund. Uttryck som "Hallaaaa eller?!" och "Illgott" hors hela tiden! Ni som vet hur latt jag har for att snappa upp dialekter kan ju tanka er vad som flyger ur min mun nu, utan att jag tanker pa det.

Idag hade vi lektioner till lunch, sen bar det av till New York city! Fyra timmars sightseeing, lite battur, top of the rock och sant. Sen blev det BK och lite shopping. Jag handla bara pa Victoria secret, Trosor 3 for 30 dollar, en bodyspray och ett lappglans, och allt gick pa 25 dollar? eeeeeeeh, fattar inte. Och nu orkar jag inte skriva mer. Imorn ska jag till familjen!! Ska bli skont att slippa bo pa varanandra i den har mindre mysiga skolan med mindre god mat. Meeeeeeeeen, jag kommer sakna min nyfunna vanner! Far kora en roadtrip over hela USA, nastan alla ska till olika stallen.

Forresten ar NY bast, om jag inte sa det. Lagger upp bilder sen nar jag ar framme, om min dator vill funka, vill saga...

men nu somnar jag snart sa det ar val bast att vi sager godnatt!

H


Kommentarer
Postat av: Du vet vem!

3 trosor? 30 dollar?! sjukt

2010-11-22 @ 02:52:37
URL: http://uberbloggarn.com
Postat av: Anonym

men ååååh, mongo du fatta ju inte ens. det var ju det att slutsumman blev billigare än vad hälften av grejerna skulle kostat tillsammans?

2010-11-22 @ 03:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0