Tjabbatjenahallå

Dagen har varit super! gick upp sex, gav barnen frukost, följde dem till skolbussen som stannar 50 meter från huset. Efter det var jag ledig i 7,5 timmar så jag gick och la mig igen. När jag vaknat och fixat mig gick jag på en två timmar lång promenad i solen. Det känns som att det är vår här. Känns som att det är slutet av våren och sommaren kommer när som helst. Ni vet när man tar av tröjan för att det är varmt, fem minuter senare tar man på den för man fryser lite, sen tar man av den, sen på, ja ni fattar. Men tyvärr är det ju inte så. Alla säger att snön kommer när som helst. Det är redan typ vinter på morgonen.


Min promenad slutade i Cascades shoppingcenter som ligger en kvarts promenad från mitt hus, alltså en timma och 45 minuters omväg. Fast det var meningen, jag har faktiskt bra lokalsinne :) Jag handlade lite julkort inne på Hallmark. Jag älskar den affären, kan gå omkring och kolla på alla kort och små prylar hur länge som helst. Åt lunch i Cascades, sen gick jag hem.


När jag kom hem ringde en av grannarna och fråga om jag kunde passa hennes sovande tvååring i en halvtimma, för hon hade nånting jätteviktigt hon glömt. Så jag sprang över. För att fördriva tiden gick jag en rundtur och kolla i varje rum av deras stora hus. Inte långt efter att jag var klar kom hon tillbaka, och det fick jag 10 $ för. Lättförtjänt!


Jag och Kaisa skypade med Emma, jag och Andreas kolla på You tube-klipp, vi gjorde juice, vi åt middag, sen sluta jag. Skön dag! och det är såhär mina dagar kommer se ut. Bortsett från grannbarnspassningen då.


De har alla möjliga sorters frukt och bär hemma hela tiden. Så alla valde vilken juice de ville göra till sig själva (de har en elektrisk juicepressare). Jag gjorde med jordgubbar, mandarin och vindruvor, suuupergod!


Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0